امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

همه چیز از زمانی شروع شد که جمعی از کارشناسان برق و رایانه تصمیم گرفتند ساختار سنتی برق ساختمان را متحول کنند. زمانش رسیده بود که اتوماسیون با تمام ابعاد پیشرفته آن وارد ساختمان شود و روحی تازه در کالبد بی جان خانه ها بدمد. پیش بینی دقیقی که سال بعد IBM در جلساتNext Five in Five خویش آنرا تایید کرد و طی نوشتاری رسمی پیش بینی کرد که یکی از پنج پدیده ای که طی پنج سال آینده دنیا را متحول خواهد ساخت پدیده خانه هوشمند است. بنیانگذارانM&H طی جلسات انبوه و طولانی به پیگیری سیستمی بودند تا بوسیله آن وارد این دنیای جدید شوند. همزمان با آن شماری از شرکت های اروپایی و امریکایی در همین امتداد به محصولاتی دست یافته بودند و آنرا بعنوان تجهیزات منزل هوشمند و یا در قالب دیگر و بهتر آن بعنوان BMS به بازار ارائه می کردند. ساده ترین روش، بررسی این محصولات و گزینش بهترین آنها و در گام بعدی دریافت نمایندگی از شرکت تولید کننده خارجی بود. عدم صرف خرج بسیار و عدم نیاز به ایجاد یک ساختار بزرگ برای فرآوری سیستم هوشمند امتیازاتی بودند که نمی شد از آنها گذشت.

برندهای هوشمند سازی ساختمان

این ایام کمپانی ها و برندهای نامدار زیادی در زمینه هوشمند سازی ساختمان کار می کنند که محصولات انبوه با رنج قیمتی متنوعی را هم فرآوری می کنند لغایت کسان زیادی بتوانند از تجهیزات هوشمند سازی ساختمان در منزل و محل پیشه خودشان بهره‌گیری کنند.

لوازم هوشمند سازی ساختمان تحت برند و مارک های مختلفی توسط شرکتهای متفاوت فرآوری و عرضه می شوند از برندهای مشهور در مقوله هوشمند سازی ساختمان و منزل هوشمند می طاقت موارد پایین را نام برد:

1.Siemens

زیمنس شرکتی چندملیتی است، و در شهر برلین راه اندازی شد. امروزه شرکت زیمنس در گویه فرآوری ساز و برگ مخابراتی و نورپردازی، لوازم خانگی، گونه ها قطار، تجهیزات تولید برق، سیستم‌های خودکارسازی،اتوماسیون صنعتی، ساز و برگ پزشکی و سامانه‌های اعلام حریق پیشه می‌کند. محصولات این شرکت در حال حاضر در دسته اتوماسیون ساختمان و هوشمند سازی ساختمان تحت پروتکل های KNX، Bacnet وLonworks ارائه می شود.

2.Schneider

اشنایدر الکتریک شرکتی فرانسوی است، که در گویه تولید ساز و برگ الکترونیکی و الکتریکی، مهندسی برق، تجهیزات تولید، توزیع و انتقال انرژی الکتریکی تکاپو می‌کند. محصولات این شرکت در سیستم هوشمند ساختمان تحت پروتکل KNX فرآوری می شود.

3.IBM

شرکت IBM به عنوان یکی از کمپانی های پرکار در گویه هوشمند سازی می باشد. با پروا به تاسیس این کمپانی بر پای بست، علوم کامپیوتری، گویه پیشه این کمپانی در بازار هوشمند به پهنه نرم انگیزه ها ها و پایین سیستم های اصلی مدیریت هوشمند ساختمان و خانه هوشمند و همچنین گستره هایIOT معطوف می شود.

4.Honeywell

این شرکت در مقوله های گوناگون کار و کار و جنبش دارد و گرد از این مقوله ها هوشمند سازی و اتوماسیون می باشد. این شرکت نخستین محصولات خود را در مقوله ساختمان تحت عنوان سیستم های امنیتی و ایمنی رو کرد و در سالهای آتی محصولات خود را در گویه مهار هوشمند سازی ساختمان و نیز صنعت ارائه نموده است. محصولات این شرکت بیشتر در زمینه BMS در بازار هوشمند سازی ساختمان قابل بهره‌گیری است.

5.ABB

عمدتاً در زمینه‌های برق توان و تکنولوژی اتوماسیون شغل و فعالیت می‌کند. محصولات این شرکت تحت پروتکل KNX در بازار عرضه می شود. این کمپانی با توافق با شرکتBosch، کلید های هوشمند خویش را تحت برند Bosch به بازار عرضه می نماید و تمرکز خود را بر روی ساز و برگ کنترلی تابلویی قرار دیتا است.

6.HDL

شرکت HDL در چین راه اندازی شد و در حال حاضر  در گویه هوشمند سازی پیشتاز است. این شرکت محصولات خود را به شکل بیسیم و باسیم و تحت پروتکل هایKNX وBUS فرآوری می کند و با توجه به وجود درگاه های ارتباطی امکان پیوستگی با دیگر پروتکل ها نظیرZigbee، Bacnet، Z-wave و… را دارا می باشد.

این برندها در زمینه هوشمند سازی ساختمان، ساختمان هوشمند، هوشمند سازی مراکز تجارت و اداری و … دارای طیف وسیعی از هوشمند سازی می باشند  که دربرگیرنده قطعات متنوعی است مانند:

  • سیستم های کنترل هوشمند گرمایشی-سرمایشی
  • سیستم های مهار هوشمند درب و کرکره
  • سیستم های مهار هوشمند دزدگیر و اعلام حریق
  • سیستم های مهار روشنایی
  • انواع سنسورهای حرکتی و نوری
  • سیستم های هوشمند امنیتی
  • انواع سیستم های هوشمند کنترل تردد
  • سیستم های کنترل آبیاری هوشمند
  • سیستم های هوشمند موتورخانه

منبع: الکاو

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه