امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

قانون نصب دوربین مداربسته در هر کشور متفاوت است. پیش از هر چیز از قوانین محلی شهر و یا کشور خود اطلاعا حاصل کنید. در این مقاله بطور کلی برخی از متداول ترین قانون ها برای نصب دوربین مداربسته ذکر شده است.

قانون نصب دوربین مخفی

ممنوعیت نصب غیر مجاز یا استفاده از دوربین در مکان های خصوصی:
نصب و یا استفاده از هر وسیله ای برای عکاسی، مشاهده یا شنیدن رویدادها یا صداها در یک مکان خصوصی بدون کسب مجوز ممنوع است.

یک مکان خصوصی، جایی است که یک فرد ممکن است ممکن است به امور خصوصی خود بپردازد.
در بسیاری از ایالت های آمریکا نصب غیر مجاز و یا استفاده از دوربین های مخفی یک جنایت است، که با جریمه 2000.00  دلار و به مدت 2 سال زندان برابر است.
در برخی از آیالت های آمریکا هم قوانینی وجود دارد که استفاده از دوربین های مخفی را فقط در شرایط خاصی ممنوع می کنند، مانند اتاق های قفل شده یا دستشویی و یا به منظور مشاهده یک فرد در حالت برهنه یا نیمه برهنه.

در ایران نصب دوربین مدار بسته مخفی حتی در منزل فقط با مجوز از طریق کلانتری یا مراجع ذی صلاح امکان پذیر است.  

قوانین نقض حریم خصوصی

قوانین مربوط به "نقض حریم خصوصی" قوانینی هستند که اشخاص مایل به دیده شدن توسط دوربین مدار بسته نیستند.  مانند حمام، اتاق رختکن، اتاق خواب / اتاق پذیرایی و... 

در برخی از کشورها نصب دوربین در برخی از اماکن فوق با اطلاع اشخاص بلامانع است اما در بسیاری نصب در حریم های خصوصی ممنون می باشد.

در حالی که اکثر قوانین مربوط به مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی ضبط ویدیو تمایل دارند اجازه ضبط و نظارت بر فعالیت های ویدئویی را در اغلب شرایط بدون اطلاع از هر یک از طرفین درگیر، به شدت توصیه می شود که شما با اجرای قانون محلی یا ایالتی یا وکیل خود مشورت کنید که متخصص در این زمینه است تا قبل از استفاده از نظارت و نظارت تصویری با تمام قوانین محلی و مقررات برخورد کند.

قانون ضبط صدا توسط دوربین مدار بسته

تکنولوژی ضبط صدا توسط دوربین جدید است و هنوز قانون مشخصی درباره آن وجود ندارد. بسیاری از قانون گذاران جهان در حال تحقیق و بررسی روی این مسئله هستند که آیا هرجا که دوربین در آن نصب می شود ضبط صدا بلامانع است یا ممکن است در برخی موارد ضبط صدا نیاز به مجوز و یا قوانین جداگانه داشته باشد.

در هر مکان که دوربین وجود دارد باید همه بدانند که دوربین نصب شده است

از شرکت های دوربین مدار بسته بخواهید که برجسب ها و تابلوهای "این مکان مجهز به دوربین مدار بسته" می باشد را در اختیار شما بگذارند. این اعلامیه ها را هر جا که لازم است بچسبانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه