امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

پاسخ به چند ابهام اساسی در مورد قابلیت POE دوربین مدار بسته

قابلیت POE یا Power Over Ethernet در سیستم مدار بسته تحت شبکه، مورد استفاده قرار می گیرد در این قابلیت، برای روشن کردن دوربین IP از سوئچ شبکه POE استفاده می شود. سوئیچ POE با استفاده از کابل شبکه ای که تصویر دوربین را به NVR منتقل می کند، دوربین را تغذیه می کند. در این محتوا چند نکته مهم در خصوص POE را توضیح می دهیم.

قابلیت POE

سوال1: حداکثر مسافتی که می توان دوربین را با استفاده از POE تغذیه کرد، چقدر است؟

بر اساس استاندارد IEEE802.3 شبکه، فاصله بین دوربین و سوئیچ شبکه یا سوئیچ شبکه و NVR، حداکثر می تواند 100 متر باشد. این مقدار بسته به نوع و کیفیت کابل شبکه می تواند متغیر باشد اما توصیه می شود تحت هیچ شرایطی از کابل شبکه جهت انتقال تصویر دوربین تحت شبکه برای مسافت بیشتر از 100 متر استفاده نکنید.

شرکت هایک ویژن مرجع اصلی ساخت انواع دور بین های مداربسته

سوال2: آیا می توان توان خروجی هر پورت سوئیچ را توسط یک تقویت کننده (Midspan) تقویت و توان بالاتری را دریافت کرد؟

خیر. توان خروجی هر پورت سوئیچ POE، می تواند جهت تغذیه دوربین IP استفاده شود و استفاده از تقویت کننده هایی مانند سوئیچ POE دیگر یا یک Midspan نمی تواند توان خروجی را افزایش بدهد

دانستنی های بیشتر در مورد تجهیزات نظارت تصویری، صوتی و امنیتی

سوال3: آیا هر پورت سوئیچ POE می تواند توان کل سوئیچ را ارائه کند؟

پاسخ به این سوال در اکثر مواقع منفی است. در واقع هر سوئیچ شبکه بسته به توان ارائه شده آن می تواند بین 15 یا نهایت 30 وات بر روی هر پورت خود ارائه نماید. هنگامی که سوئیچ شبکه از استاندارد 802٫3af پشتیبانی می کند، حداکثر توان هر پورت 15٫4 وات و در استاندارد 802٫3at این مقدار 60 وات است. با اینهمه توان حداکثر هر پورت به توان کلی سوئیچ و همچنین تعداد دوربین هایی که به آن وصل شده اند نیز بستگی دارد.

مشاهده مطلب کامل در مورد سوئیچ POE

سوال4: هنگامی که دوربین مدار بسته بصورت POE تغذیه می شود، آیا امکان برق گرفتگی وجود دارد؟

تامین انرژی دوربین بر اساس نیاز دستگاه و بر اساس یک فرآیند هوشمند انجام می شود از این رو چنانچه عامل انسانی  رشته سیم های مخصوص انتقال توان POE لمس نماید، دچار برق گرفتگی نخواهد شد.

سوال 5: در صورتی که یک دوربین IP با آداپتور تغذیه می شود، آیا اتصال همزمان کابل شبکه از سوئیچ POE به دوربین آسیب وارد خواهد کرد؟

پاسخ به این سوال نیاز به تامل بیشتری دارد، برخی از دوربین های قدیمی نسبت به اتصال همزمان کابل برق و POE هشدار داده بودند اما به نظر می رسد که این مشکل در دوربین هایی که طی پنج، شش سال اخیر تولید و روانه بازار شده اند حل شده است. توضیح مهم اینکه بسیاری از دوربین های تحت شبکه هنگام اتصال همزمان برق آداپتور و کابل POE، بطور پیش فرض از آداپتور تغذیه می کنند.

استفاده از قابلیت POE در یک سیستم مدار بسته مناسب، با کاهش مقدار کابل کشی و همچنین کاهش هزینه تمام شده پروژه از جمیع جهات به نفع مشتری و همچنین تکنسین نصب سیستم مدار بسته می باشد با این همه، همواره پیش از طراحی، نصب و راه اندازی سامانه نظارت تصویری باید تمامی روش های نصب را برای مشتری تشریح نمود تا مشتری با توجه به نیاز های خود، سیستم مورد نظر را انتخاب کند.

استفاده از سیستم نظارتی برای مراکز تجاری این روز ها دارای اهمیت بسیاری است. 

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه