امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

مشکل تغییر رنگ تصویر دوربین مداربسته می تواند به دلایل متنوعی باشد. گاهی ممکن است شاهد باشید که تصویر دوربین مداربسته قرمز شده یا رنگ اجسام بنفش دیده می شود. لذا در این مقاله سعی می کنیم به رایج ترین مشکلات تغیر رنگ تصویر دوربین مداربسته و رفع آن بپردازیم. بدین ترتیب در صورت وجود مشکل اول خود بررسی کنید سپس به سراغ کارشناس بروید.

علت قرمز شدن تصویر دوربین مدار بسته

گاهی کابل تصویر دوربین مداربسته ممکن است دچار اتصالی شود. به این ترتیب نمایش تصویر نیز دچار اختلال شده و همه چی به رنگ قرمز در می آید. بنابراین هنگام قرمز شدن تصویر ابتدا کابل تصویر را چک کنید و در صورت اتصالی باید آن را تعویض کنید.

گاه به هم ریختن تنظیمات رنگ نمایشگر مانیتور دلیل قرمز شدن تصویر دوربین مداربسته است. لذا برای حل این مشکل بهتر است تنظیمات را به حالت کارخانه (ریست فکتوری) برگردانید.

گاهی نیز ممکن است قرمز شدن تصاویر به دلیل به هم ریختن تنظیمات رنگ دستگاه NVR یا DVR باشد. برای حل این مساله نیز باید تنظیمات دستگاه ضبط تصاویر را به حالت کارخانه برگردانید.

خراب بودن ICR دوربین مداربسته نیز باعث ایجاد هاله‌ های قرمز یا بنفش در تصویر می شوند. برای برطرف شدن این مشکل باید ICR را تعویض کنید.

خراب شدن CCD دوربین مدار بسته باعث ایجاد هاله‌های از نور قرمز و صورتی در تصاویر می شود که باید آن را تعویض کرد.

خرابی کابل VGA نیز یکی دیگر از دلایل اختلال رنگ قرمز در تصویر است. برای تست کابل را عوض کنید و چک کنید که آیا تصویر درست شده است یا خیر.

ممکن است علت قرمزی تصویر دوربین مداربسته خراب شدن برد دستگاه DVR یا NVR باشد. در صورت چنین مشکلی حتما از بخش گارانتی یا تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

چنانچه در اطراف مانیتور یک میدان مغناطیسی مثل آهن ربا وجود داشته باشد ممکن است باعث قرمز شدن تصویر گردد. بنابراین به خوبی اطراف مانیتور را چک کنید و در صورت وجود آهن ربا و یا اجسامی که باعث ایجاد میدان مغناطیس می شود. آن را از مانیتور دور کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه