امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

از این حیث قالب بندی H264 شباهت زیادی به Mpeg1 و Mpeg2 دارد و در واقع ساختار ناپیوسته آن باعث می شود که در صورت خرابی در یک جای فیلم مابقی به طور کامل قابل دیدن باشد و کلیت فابل از بین نرود. لازم به ذکر است که امروزه DivX هم از کدک H.264 پشتیبانی می کند.

کدک H.264/MPEG-4 Part 10 یا Advanced Video Coding که به صورت مختصر AVC خوانده می شود؛ اولین ویرایش آن در سال 2003 معرفی شد. نام های دیگر آن نیز عبارتند از:mpeg-4 part 10 , mpeg-4avc , avc , jvt , h.26l که امروزه می توانید این کدک محبوب را در در اکثر فرمت های تصویری مشاهده کنید.


درست است که این کدک در ابتدا توسط Blu-ray Disc ها به خدمت گرفته شد اما امروزه گسترش زیادی یافته است که از جمله استفاده کنندگان از این Codec می توان به سایت محبوب Youtbe یا iTunes Store و همچنین Adobe Flash Player و Microsoft Silverlight اشاره کرد که خود این بازگو کننده ی گشترش زیاد این فرمت در بین ارایه کنندگان و مصرف کنندگان محصولات تصویری باشد. البته این کدک در اکثر دوربین های فیلم برداری و عکاسی جدید، دستگاه های پخش فیلم و اکثر شبکه های تلوزیونی دیجیتال از جمله کشور خودمان (در پخش دیجیتال) به کار گرفته شده است.


البته کدک X264 با برداشت مستقیم از H264 و به شکل غیر رسمی توانست خیال همه تبدیل گر های بازار غیر رسمی را راحت کند. با X264 تمام امکانات H264 در اختیار کاربران قرار گرفت بدون این که مجبور به پرداخت هزینه های H264 به صورت تجاری باشند و X264 مبدل های نرم افزاری قبل از خود نیز هماهنگی داشت.

کدک H.264 بسیار حجم کم و کیفیت بالایی دارد به عنوان نمونه شما یک فیلم 40 گیگابایتی BD را می توانید با حجم 5 گیگابایت با این کدک دانلود کنید و ببینید که کیفیت آن با نسخه BD مو هم نمی زند. یا به عنوان یک مثال دیگر شما حجم یک فیلم DVD را می توانید تا 700 مگابایت کاهش دهید بدونه افت کیفیت قابل مشاهده ای!

در پایان امیدوارم که مطلب خوبی از آب درآمده باشد و اگر این مطلب مورد توجه قرار گرفته شد شاید یک convertor قدرتمند برای تبدیل فرمت های مختلف و همچنین استفاده از h.264 نیز معرفی کردیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه