امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

سیستم های AI ترافیک قادر به پردازش و تجزیه و تحلیل انواع داده ها، از جمله تصاویر و فیلم ها هستند. با کمک تکنیک های بینایی رایانه ای، سیستم های هوش مصنوعی ترافیکی می توانند اشیا in موجود در تصاویر و ویدئوها را از دوربین های ترافیکی، با تجزیه آنها در شناسایی ویژگی ها، و مطابقت آنها با کلاس هایی مانند "ماشین"، "موتور سیکلت" یا "عابر پیاده" تشخیص دهند.

تشخیص و طبقه بندی اشیا می تواند به تمایز بین عابران پیاده و وسایل نقلیه، بین انواع مختلف وسایل نقلیه و بین ساختمانها و موجودات زنده کمک کند. هوش مصنوعی ترافیک می تواند وسایل نقلیه را بشمارد، شلوغی جاده را مشخص کند و بر این اساس ترافیک را مسیر جدیدی ایجاد کند.

در یک زمان خاص، پس از جمع آوری اطلاعات کافی، هوش مصنوعی ترافیک می تواند الگوها را برای درک بهتر اکوسیستم ترافیک آغاز کندو می تواند یاد بگیرد که بین رویدادهایی که باعث ازدحام می شوند، مانند تصادف اتومبیل یا ساعت شلوغی، تفاوت قائل شود. وقتی هوش مصنوعی ترافیک می فهمد که ساعت شلوغی در زمان خاصی اتفاق می افتد، می تواند تجزیه و تحلیل پیش بینی کرده و از داده ها برای بهبود جریان ترافیک استفاده کند.

در زیر سه روش استفاده از هوش مصنوعی ترافیک برای بهبود مدیریت ترافیک و بهره مندی رانندگان از شهرها وجود دارد.

چراغ راهنمایی

سیستم های AI ترافیکی می توانند چراغ های راهنمایی را بهینه کرده و زمان انتظار در تقاطع ها را کاهش دهند. هوش مصنوعی وسایل نقلیه را در تصاویر دوربین های راهنمایی و رانندگی تشخیص می دهد. اطلاعات به یک مرکز کنترل ارسال می شود، جایی که الگوریتم ها تراکم ترافیک را تجزیه و تحلیل می کنند. اگر سیستم شلوغی را تشخیص دهد، می تواند چراغ راهنمایی را بر اساس داده های زمان واقعی به مسیر مجدد ترافیک هدایت کند.

الگوهای ترافیک

با استفاده از تجزیه و تحلیل های پیش بینی شده، سیستم های هوش مصنوعی ترافیکی می توانند الگوهای ترافیکی را شناسایی کرده و از ازدحام خیابان هاقبل از وقوع جلوگیری یا آن را کاهش دهند. شهرهای هوشمند می توانند یک سیستم AI ترافیکی را با سیستم حمل و نقل هوشمند (ITS) خود ادغام کنند یا AI را در سیستم مدیریت ترافیک پیشرفته (ATMS) خود بسازند.

ایمنی بهبود یافته

سیستم های AI ترافیکی می توانند خدمات اضطراری و حمل و نقل عمومی را ایمن تر و کارآمدتر کنند. هوش مصنوعی ترافیک بین انواع کاربران خیابان هاتفاوت ایجاد می کند و می تواند جریان ترافیک را بر این اساس اولویت قرار دهد. هنگامی که هوش مصنوعی یک وسیله نقلیه اضطراری را تشخیص می دهد، می تواند ترافیک را دوباره هدایت کند تا به پرسنل اورژانس کمک کند سریعتر به مقصد برسند. اگر اتوبوس در ترافیک گیر کرده باشد، هوش مصنوعی می تواند در توقف به موقع آن کمک کند.

ارسال دیدگاه