امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0


تیوی لاین (TVL یا TV Line) یک استاندارد آنالوگ برای تشخیص رزولوشن یا تفکیک پذیری در دوربین های مداربسته است. در این مطلب با این استاندارد بیشتر آشنا خواهید شد.

موضوعات:


1 تیوی لاین چیست؟
2 آزمایش تیوی لاین چگونه انجام می شود؟
3 معادل سازی در با سیستم های دیجیتال
4 محدودیت تیوی لاینی

تیوی لاین چیست؟

از آنجایی که در سیستم های ویدئویی آنالوگ تصاویر از طریق سیگنالهای آنالوگ انتقال یافته و تشکیل می شوند امکان اندازگیری المان های آنها به صورت عددی از طریق فرمول ها وجود ندارد. از این رو برای تشخیص میزان توانایی دوربین در تفکیک جزئیات باید تصاویر تشکیل شده توسط آن را مورد آزمایش قرار می دادند.

آزمایش تیوی لاین چگونه انجام می شود؟

همانطور که گفته شد این آزمایش با هدف تشخیص میزان توانایی دوربین در تفکیک جزئیات صورت می گیرد. برای این کار دوربین را در فاصله ای مشخص از یک صفحه علامت گذاری شده قرار می دهند. صفحه دارای تعدادی مشخص از خطوط عمودی است. این خطوط با ضخامت و فاصله ای مشخص بر روی صفحه کشیده شده اند. طبیعتا هر قدر تعداد خطوط بیشتر باشند فاصله و ضخامت آنها کمتر شده و امکان تشخیص آنها از هم سخت تر می شود. سپس از طریق تصویر تشکیل شده در دوربین خطوط صفحه را مشاهده می کنند. برای مثال یک دوربین مداربسته 540 تیوی لاین تصویری تشکیل می دهد که به شما امکان تشخیص تا 540 خط عمودی را از هم می دهد (اگر تعداد خطوط را افزایش دهید امکان تشخیص آنها از هم از بین می رود) و به همین ترتیب یک دوربین 720 تیوی لاین امکان تشخیص تا 720 خط را از هم فراهم می کند.در واقع نام تیوی لاین (خط تلویزیونی) نیز از نحوه انجام همین آزمایش گرفته شده است. هرچه تیوی لاین یک دوربین مدار بسته بیشتر باشد امکان تشخیص جزئیات در آن بیشتر خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه