امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

منبع تغذیه در تجهیزات هوشمند نقش اصلی را بر عهده دارد و عملا وظیفه تغذیه کلیه تجهیزات اعم از رله ها، دیمر ها، کلید های هوشمند و.. را بر عهده دارد. در یک سیستم هوشمند تمامی تجهیزات اعم از تجهیزات تابلویی و تجهیزات دیگر نظیر کلید های هوشمند با یکدیگر ارتباط دارند که این ارتباط هم در پروتکل KNX و هم در پروتکل S-BUS قابل مشاهده می باشند و عملا باید در زمان سیم کشی کابل KNX (برای پروتکل KNX) و کابل شبکه (برای پروتکل S-BUS) این نکته حتما رعایت گردد تا علاوه بر یکپارچه شدن سیستم، در زمان پروگرام برنامه نیز به مشکلی برخورد نکنیم.

در سیستم KNX بر روی هر تجهیزی یک ورودی جهت اتصال منبع تغذیه تعبیه شده است که یک کانکتور با رنگ های قرمز و مشکی قابل مشاهده است که رنگ قرمز به مثبت منبع تغذیه و رنگ خاکستری به منفی منبع تغذیه متصل می شود و به همین صورت کلیه تجهیزات با یکدیگر سری می شوند، خروجی منبع تغذیه 30 ولت 640 میلی آمپر می باشد که این امکان وجود دارد که تغذیه 30 تجهیز را بر عهده گیرد.

در سیستم S-BUS نیز بر روی هر تجهیز 4 خروجی قابل مشاهده می باشد و می بایست از کابل شبکه CAT6 یا CAT5 استفاده نمود، این کابل ها دارای 4 زوج سیم می باشد که با رنگ های قهوه ای، نارنجی، سبز و آبی مشخص شده اند که دو زوج سیم مثبت و منفی 24 ولت می باشد و دو زوج دیگر دیتا مثبت و دیتا منفی می باشند، نکته ای که باید در این مورد رعایت نمود این است که اگر اولین تجهیز را با یک سری از رنگ ها مشخص کردیم (به عنوان مثال قهوه ای مثبت 24، نارنجی منفی 24، آبی دیتا مثبت و سبز دیتا منفی) تمامی تجهیزات دیگر را نیز به همین صورت متصل نماییم، بر روی تمامی تجهیزات مربوطه تغذیه و دیتا شبکه مشخص گردیده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه