امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

 در انتخاب خانه هوشمند به چه نکاتی باید توجه داشت؟

در بازار خانه هوشمند برند های متفاوت تحت پروتکل های متفاوتی را می توان مشاهده کرد و این باعث شده انتخاب محصول مورد نظر برای مشتری سخت شود. خانه ای را تحت عنوان هوشمند می توان دسته بندی کرد که کارهای خود را بتواند به شکل هوشمند انجام دهد و مراحل بالاتر دارای هوش مصنوعی بوده و قدرت یادگیری از رفتار و عادات مشتری را داشته باشد. بسیاری از برند های خانه هوشمند تحت عنوان هوشمند در بازار به فروش می رسد به طوری که تنها چیزی که در آنها می توان یافت کنترل یکپارچه تجهیزات منزل تحت یک اپلیکیشن است و چیزی به عنوان هوشمند دیده نمی شود.

سناریوها در خانه هوشمند چه هستند؟ 

سناریو رفتاری از خانه است که به صورت پیشفرض بر روی یک دکمه تنظیم می کنیم. 

به طور مثال (با فشردن دکمه سینمایی فضای منزل جهت دیدن فیلم آماده می گردد)

امکان شرط نویسی: 

یک خانه هوشمند واقعی می تواند علاوه بر داشتن کنترل یکپارچه تجهیزات تحت اپلیکیشن و اجرای سناریو  به مشتری امکان     شرط نویسی را بدهد. به طور مثال (اگر سعید مابین ساعت 17 الی 19 وارد منزل شد اتاقش را جهت دیدن برنامه تلویزیونی مورد علاقه اش آماده کن) 

سهولت استفاده ساختمان هوشمند: 

سهولت استفاده از خانه هوشمند باید به صورتی باشد افراد مسن و حتی افراد بی سواد نیز بتوانند به آسانی از خانه هوشمند استفاده کنند. 

اپلیکیشن بروز و پرسرعت: 

یک اپلیکشن خانه هوشمند علاوه بر پشتیبانی از زبان های متفاوت باید ظاهری کاربر پسند داشته و حتی مشتری بتواند نوع رنگبندی اپلیکیشن خانه هوشمند را تغییر دهد.

پایداری و سرعت خانه هوشمند: 

خانه هوشمندی که پس از اجرا به کمترین خدمات تعمیر و نگهداری نیاز داشته باشد پایدار می باشد و سرعت پردازش یک دستور در خانه هوشمند را می توانید با ارسال فرمان های مختلف به چالش بکشید. 

مجریان سیستم های ساختمان هوشمند باید به چه نکاتی توجه کنند؟

روش های اجرا: 

یک سیستم انعطاف پذیر ساختمان هوشمند باید بتواند با استاندارد های مختلف هماهنگ شود و امکان استفاده از تجهیزات معمولی و هوشمند دیگر را داشته باشد و همچنین روش های سیمکشی مختلفی را جهت هوشمندسازی ساختمان پشتیبانی کند. 

برند هایی که از استانداردها و پروتکل های مختلف پشتیبانی می کنند عمدتا، دست مجریان سیستم را جهت قیمت گذاری بر روی پروژه باز می گذارند. 

نرم افزار برنامه نویسی و کانفیگ ساختمان هوشمند: 

سهولت برنامه نویسی و همچنین توضیحات کامل و راهنما در یک نرم افزار برنامه نویسی هوشمندسازی، بسیار حائز اهمیت می باشد وبا توجه به تاریخ آخرین آپدیت های نرم افزار می توان تشخیص داد برند هوشمندسازی تا چه میزان به نرم افزار برنامه نویسی اهمیت می دهد. 

کیفیت قطعات و روش تولید: 

همکاران محترم توجه داشته باشید. محصولی که انتخاب می نمایید در کدام کشور و به چه شکل تولید می شود بسیاری از محصولات فقط دارای لایسنس آمریکایی بوده و قطعاتشان در چین تولید و حتی در ایران اسمبل می شود و گاها فقط جهت امر فروش یک کالای تقلبی با 2 نام متفاوت وارد بازار ایران می گردد هیچگونه تضمینی جهت کار با این نوع قطعات وجود نخواهد داشت. 

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه