امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

نصب یک سیستم مداربسته نیاز به رعایت اصول مهمی دارد که بواسطه آن بتوان کارایی دوربینهای مداربسته را افزایش داده و از سیستم نظارت تصویری نهایت بهره وری را برد. در ادامه به مهمترین نکات در نصب سیستم مدار بسته می پردازیم.

بررسی محیط و تهیه پلن نصب

قبل از انتخاب و خرید سیستم مداربسته باید نقشه و شرایط جغرافیایی محل نصب را به دقت بررسی نمایید تا بتوانید نوع و تعداد دوربینها و تجهیزات دیگر از جمله دستگاه ضبط، متراژ کابل،‌اتصالات و... را مشخص کنید. برای اینکار نیاز است از یک کارشناس نصب سیستم های مداربسته کمک بگیرید. با یک بازدید کارشناسانه و هوشمندانه می توان طوری جای نصب دوربینها را تعیین کرد که با کمترین هزینه و کمترین تعداد دوربین، حداکثر دید (پوشش تصویر) در محیط را داشت.

انتخاب مکان مناسب جهت نصب و رعایت اصول جانمایی دوربین های مداربسته

انتخاب محل نصب و استقرار دوربینهای مداربسته، ‌اولین و مهمترین عامل در بهبود کارایی و افزایش بهره وری یک سیستم مداربسته است. مکان نصب،‌ رعایت فاصله نصب دوربین از شیء مورد نظر، فاصله کانونی لنز دوربین، ارتفاع نصب، رزولوشن تصویر، میزان برد دوربینهای دید در شب، ‌در نظر گرفتن حرکت خورشید در طول روز و... از مهمترین اصول اولیه جهت نصب و راه اندازی سیستم مداربسته به شمار می رود.

آماده سازی ابزار آلات نصب

دریل،‌انواع پیچ گوشتی، سیم چین،‌پیچ و رولپلاگ، سیم لخت کن و دستگاه پرچ سوکت شبکه از مهمترین ابزار مورد نیاز جهت نصب سیستم مداربسته هستند که قبل از شروع عملیات نصب باید در دسترس باشند.

بستر سازی و کابل کشی مناسب

کابل کشی سیستم مداربسته،‌ مهمترین مرحله نصب و راه اندازی یک سیستم امنیتی است. شیوه و نوع کابل کشی بر کیفیت تصویر خروجی دوربین مداربسته موثر است. در صورت کابل کشی غیر اصولی و بدون کارشناسی، حتی استفاده از معروفترین برندهای جهانی نیز کیفیت مناسب تصویر به شما ارائه نمی کنند. لذا فارغ از نوع و مدل سیستم مداربسته، یک کابل کشی اصولی و قوی کیفیت تصویر مناسبی در اختیار شما قرار خواهد داد.

اتصالات تصویر

استفاده از اتصالات تصویر (فیش BNC، سوکت شبکه و...) با کیفیت و همچنین نصب  اصولی آن،‌ مهمترین عامل در دوام تصویر دوربین مداربسته و داشتن یک سیستم امن به لحاظ قطعی تصاویر است. بعبارت دیگر هرچه اتصالات تصویر با کیفیت بوده و بصورت اصولی نصب شوند، درصد قطعی تصاویر کاهش می یابد.

تست اولیه

قبل از شروع عملیات نصب، تمام تجهیزات شامل دوربینهای مداربسته،‌ دستگاه ضبط و نمایشگر را به هم متصل کرده و از صحت کارکرد آنها اطمینان حاصل کنید.

نصب دستگاه ضبط تصاویر

برای نصب و استقرار دستگاه DVR یا NVR باید یک محیط امن انتخاب کرد که از دسترس افراد متفرقه به دور باشد و از نظر شرایط محیطی (سرما و گرما،‌ گرد و غبار و...) نیز مناسب باشد. حتی الامکان باید فاصله DVR یا NVR از دوربینها طوری باشد که از مصرف متراژ کابل زیاد جلوگیری شود. در ضمن سعی کنید برای تغذیه برق دستگاه (بخصوص در صورت استفاده از تعداد زیاد ورودی تصویر و میزان حافظه بالا) از یک منبع تغذیه مناسب با آمپر بالا استفاده نمایید.

نصب اتصالات دوربین ها،‌ دستگاه ضبط و نمایشگر به هم

کابل انتقال تصویر به خروجی تصویر دوربین و ورودی تصویر دستگاه DVR یا NVR متصل می شود. فیش تغذیه برق نیز بصورت مشخص به ورودی برق دوربینها و دستگاه ضبط وصل می شود. در صورت استفاده از نمایشگر (مانیتور یا تلویزیون) می توان تصاویر را توسط کابل VGA، HDMI یا AV در نمایشگر مشاهده نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه