امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

رله ها از جمله تجهیزاتی می باشند که نقش مهمی در سیستم هوشمند ساختمان دارد. این تجهیز از جمله تجهیزات تابلویی می باشد که وظیفه عمل قطع و وصل و در نتیجه فعال و غیر فعال نمودن سیستم الکتریکال را بر عهده دارد.

در سیستم هوشمند ساختمان تجهیزات مختلفی به کار گرفته می شود که یک سری از این تجهیزات در تابلو برق قرار می گیرند و اصولا در معرض دید نیستند مانند: ماژول های رله، ماژول های دیمر، ماژول های HVAC، منابع تغذیه و... و یک سری از این تجهیزات مانند کلید های هوشمند، تاچ پنل، سنسور ها و.. در فضای داخلی ساختمان به کار برده می شوند و با توجه به اینکه دیزاین داخلی ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است لذا اینگونه از تجهیزات از سطح زیبایی بالایی برخوردار هستند.

ماژول های رله در تعداد کانال های مختلفی موجود می باشد که با توجه به نیاز پروژه می توان از انواع 4 کانال، 8 کانال، 12 کانال و.. استفاده نمود. هر کانال رله دارای یک ورودی و یک خروجی می باشد که هر ورودی با هر میزان ولتاژ، در هنگام وصل کانال همان پارامتر را در خروجی خواهیم داشت و می توان سر خط مربوطه را قطع و وصل نمود.

از جمله مواردی که در انتخاب یک رله از اهمیت بالایی برخوردار است می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1 – میزان جریان قابل تحمل هر کانال رله

2 – دارا بودن قابلیت مولتی فانکشن بودن

3 – تعداد کانال های هر رله

امروزه برند های مختلفی در حوزه هوشمند سازی ساختمان فعالیت می کنند که در اکثر این برند ها میزان جریان قابل تحمل هر کانال رله رعایت نگردیده است و معمولا بالاترین این مقدار در برند های مختلف تا حد 10 آمپر می باشد که در این میان برند INTERRA توانسته است این مقدار را تا 16 آمپر افزایش دهد. قابلیت مولتی فانکشن بودن رله نیز به معنای قابلیت های کنترلی سیستم الکتریکال می باشد، معمولا رله ها تنها امکان کنترل سیستم روشنایی را دارند (قطع و وصل هر کانال به تنهایی) اما برند INTERRA تنها برندی می باشد که ماژول های رله ای با قابلیت کنترل سیستم روشنایی، پرده برقی (ایجاد INTER LOCK داخلی)، سیستم سرمایش و گرمایش را ایجاد نموده است و همچنین تنها برندی می باشد که دارای محدوده کانال تا میزان 24 کانال می باشد که در نتیجه وجود این قابلیت ها علاوه بر کاهش هزینه ها، کاهش حجم تابلو را نیز به همراه دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه