امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

دوربین مداربسته ای که در آسانسور نصب می شود باید دارای لنز واید، مثلا لنز 2٫5 میلیمتر باشد. تا بتواند بیشتر نقاط داخل کابین را نمایش دهد.همچنین بهتر است دارای تکنولوژی WDR باشد.
می توان از دوربین های کوچک و لنز سوزنی و مخفی استفاده نمود.البته طبق قانون باید در داخل کابین برچسبی مبنی بر استفاده دوربین مداربسته در آسانسور، نصب نمود.
اما حسن مخفی بودن دوربین این است که با توجه به اینکه آسانسور یک فضای عمومی است، از طرفی ارتفاع سقف کوتاه است و دوربین قابل دسترس، بهتر است دوربین دیده نشود، زیرا ممکن است سارقین آنرا به راحتی از محل نصب شده جدا نمایند.
با توجه به اینکه کابین آسانسور دائم در حال بالا و پایین رفتن است، بهتر است از دوربین مداربسته بدون سیم استفاده نماییم.
زیرا در صورت استفاده از سیم کواکسیل، بعد از مدتی رشته های شیلد سیم تک تک قطع می شود، تصویر دچار نویز و پرش شده و پس از مدت زمانی مغزی سیم کواکسیل و رشته ها به کل قطع می گردد.
البته باید توجه داشته باشیم که در صورت استفاده از دوربین مداربسته سیم دار یا بی سیم در آسانسور، در هر دو صورت کیفیت تصویر نسبت به تصویر های دیگر پایین تر خواهد بود. زمانی که کابین بالا و پایین میرود از کنار کابل های برق سه فاز عبور خواهد کرد و ممکن است نویز هایی در مسیر وجود داشته باشد که تصویر دوربین مدار بسته آسانسور را تحت تاثیر قرار دهد.
از طرفی در هر طبقه ممکن است لوازم و تجهیزات، همچنین کابل هایی وجود داشته باشد که باعث نویز در تصویر دوربین مداربسته داخل کابین گردد.
می توانیم یک فرستنده زیر یا روی کابین آسانسور قرار دهیم، گیرنده هم اگر دی وی آر در طبقات بالایی ساختمان باشد، در اتاق آسانسور قرار می دهیم و اگر دی وی آر در طبقات پایین قرار گرفته باشد آنرا در چاله فرار آسانسور نصب می نماییم.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه