امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

اجزای یک ریموت کنترل دزدگیر اماکن

1)بورد الکتریکی

در تمامی وسایل الکتریکی و الکترونیکی یک مدارسبز رنگ به نام بورد می باشد که حاوی مدارت زیادی می باشد و بر روی این مدارها قطعات ریزی نظیر خازن - ترانزیستور - مقاومت - IC - و....بسته شده است. بورد الکتریکی اساس کار ریموت ها و به طور کلی همه ی وسایل الکتریکی می باشد و درصورت نبود آن وسیله کار نمی کند.

2)صفحه کلید

از قطعات مهم در ریموت کنترل است که به نحوی بار فیزیکی آن را به دوش می کشد به این صورت که هر دکمه ای که روی صفحه کلید قرار دارد از زیر به مدارات روی بورد متصل هست که با فشردن هر یک از آن کلیدها مداری را قطع یا وصل می کنیم.

3)باتری

کمتر کسی پیدا می شود که با وظایف باتری آشنا نباشد. در نبود باتری هیچ وسیله الکتریکی قادر به فعالیت نخواهد بود. در ریموت 2 باتری قرار می گیرد، باتری نقش تغذیه کننده را دارد.

4)سنسور یا حسگر

این سنسورها وظیفه دارند تا سیگنال های ارسالی را از راه دور دریافت و به گیرنده ارسال کنند.در واقع نقش حسگر برقرای ارتباط بین ما و آن وسیله از راه دور است.

5)صفحه نمایش (LED)

از دیگر تجهیزاتی که از آنها در ساخت ریموت کنترل ها استفاده می شود یک لامپ ال ای دی (LED) یا صفحه نمایش کوچک است. وجودصفحه نمایش معمولا در ریموت های دزدگیر ماشین مورد استفاده قرار می گیرد. اما در ریموت کنترل هایی مثل کنترل تلویزون اغلب از یک چراغ LED کوچک استفاده  می شود که اصطلاحا به آن چشم دستگاه می گوییم.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه