امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

سیستم های امنیتی نیز مانند تمامی کالاهای دیگر که مورد استفاده در زندگی انسان قرار می گیرد نیز باید برا اساس نیاز خریداری شود. یعنی اینکه شما در هنگام خرید دوربین مدار بسته باید به شرایط مکانی را در نظر گرفته و کاملا نیاز سنجی و تحلیل کافی از محیط داشته باشید تا بتوانیم بهترین پک دوربین مدار بسته یا سیستم امنیتی را تهیه کنید.

دوربین مدار بسته با لنز ثابت | AVEX CCTV

لنزدوربین مدار بسته نیز بر اساس محیط و همچنین نیاز مشتری انتخاب می شود. لنز های  ثابت در دوربین مداربسته بر عکس لنزهای  وریفوکال فاصله کانونی و درجه زاویه دید و سطح زوم آن متغییر نمی باشد و دارای اندازه فیزیکی کوچک و قیمت این دوربین  نسبت به سایر لنزهای دوربین مداربسته پایین تر می باشد.

لنز وریفوکال دوربین مداربسته | AVEX CCTV

لنز های از نوع وریفوکال دارای انعطاف پذیری بالاتری هستند، به طوری که اجازه می دهد تا میدان دید به صورت دستی با توجه به محیط تنظیم شود، محدودیت های لنز ثابت باعث شده است تا لنز وریفوکال با توجه به تنظیم متغیر آن(زوم دستی) ازمحبوبیت بیشتری برخوردار باشد. درست است که قیمت لنزهای وریفوکال گرانتر می باشد اما در بلند مدت به نفع مشتری می باشد هم از لحاظ کارایی بهتر هم ازنظر هزینه های دوباره در صورت تعویض دوربین لنز ثابت، نصب یک لنز وریفوکال 2.8به 12 میلیمتر بر روی یک دوربین شما می توانید زاویه دید دوربین را بین86 درجه تا 25 درجه به صورت دستی تنظیم کنید. بر روی لنز وریفوکال دو اهرم قرار دارد که یکی برای تنظیم زاویه دید دوربین مداربسته به مقدار دلخواه و دیگری برای فوکوس کردن تصویر دوربین مداربسته استفاده می شود.

منظور از آیریز در واقع همان تیغه‌های اپرچر لنز است که وظیفه تنظیم گشادگی دیافراگم برای ورود نور کافی و مناسب را بعهده دارند. این ساختار در چشم ما نیز وجود دارد، در نور زیاد مردمک چشم تنگ و کوچک می‌شود که نور کمتری وارد چشم شود و بالعکس در نور کم مردمک بزرگ و باز می‌شود تا نور بیشتری وارد چشم گردد.

در دوربین‌های مداربسته لنزها از نظر آیریز به 3 دسته ; تنظیم دستی آیریز (Manual Iris) – تنظیم اتوماتیک آیریز (Auto Iris) و پی آیریز (P-Iris) تقسیم می‌شوند.

این نوع از لنزها از لحاظ عدسی شبیه لنزهای وریفوکال بوده و تنها تفاوت آنها در تنظیم خودکار نور محیط می باشد.بیشترین کاربرد این گونه از لنزها در فضاهای باز است که در آن لنزهای auto-iris می توانند تغییرات بین نور خورشید و شب را به صورت خودکار انجام دهند،برای برداشت و ضبط بهترین تصاویر، از دوربین‌های دام و بولت مجهز به لنز Iris استفاده می شود،البته از آنجاکه چنین دوربین‌هایی قیمت بالایی دارند و کمتر در سبد محصول واردکنندگان ایرانی یافت می‌شوند، بهتر است از دوربین‌های بدون لنز صنعتی (دوربین باکس) استفاده کنید و لنز Iris مناسب به آن متصل نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه