امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

تفاوت رنگ هاردهای وسترن دیجیتال Western Digital:

رنگین کمان وسترن دیجیتال:

هنگامی‌ که قصد خریدن یک هارد دیسک با کیفیت را داشته باشید باشد، کمتر کسی است کمپانی وسترن دیجیتال را نشناسد. این کمپانی در سال 1970 میلادی تأسیس و در زمینه محصولات شبکه و درایوهای ذخیره‌سازی شروع به کار کرده است و در حال حاضر هارد دیسک‌های اینترنال و اکسترنال این کمپانی بسیار مطرح هستند. خوشبختانه این شرکت هارد دیسک‌های داخلی خود را در رنگ‌بندی‌های گوناگون و برای مصارف مختلف و متنوع طراحی و تولید می‌کند. و این رنگ بندی کمک بسیار زیادی به شناسایی هارد مناسب برای مصرف کننده کرده و از طرفی گاهی باعث سر درگمی آنها نیز می شود. اما در این مقاله سعی شده تا توضیح مختصری درمورد تفاوت رنگ هارد وسترن دیجیتال ارائه شود.

WD Red  NAS (Network Attached Storeage) Hard Disk Drive:

هارد دیسک وسترن دیجیتال سری قرمز (RED)

وسترن دیجیتال در اواسط سال 2012 سری قرمز (RED) هارد دیسک‌های اینترنال خود را معرفی کرد. این سری از هارد دیسک‌ها پایداری خوبی دارند و از عمر بالایی نیز برخوردار هستند. کمپانی وسترن دیجیتال سری RED را برای استفاده در ذخیره‌سازهای تحت شبکه یا همان NAS ها و به‌ منظور ذخیره کردن اطلاعات در شبکه‌های خانگی و یا اداری کوچک و یا برای ذخیره اطلاعات حساس و به‌ کارگیری درایو برای پیکربندی RAID طراحی و تولید کرده است. زیرا هارد دیسک‌های سری رد نسبت به هارد دیسک‌های معمولی، خطر از دست دادن داده‌ها در هنگامی‌ که درون یک NAS قرار دارند و یا در پیکربندی RAID استفاده می‌شوند را ندارند. هارد دیسک‌های سری RED از سری Green قوی‌تر و سریع‌تر هستند ولی مانند سری گرین دارای مصرف پایین انرژی می‌باشند و از 35 درصد عمر بیشتر نسبت به هارد دیسک‌های دیگر برخوردار هستند.

WD Green Hard Drive:

هارد دیسک وسترن دیجیتال سری سبز (Green)

هارد دیسک‌های داخلی Green یا سبز، جزو سری ازان قیمت و کم مصرف کمپانی وسترن دیجیتال هستند. اگر شما به دنبال ذخیره‌سازی اطلاعات با حجم بالا هستید ولی نمی‌خواهید هزینه زیادی بکنید، این سری از هارد دیسک‌های کمپانی وسترن دیجیتال یکی از بهترین انتخاب‌های شما می‌باشند. فنّاوری‌های به کار رفته در ساخت این هارد دیسک‌ها بسیار عالی و کارآمد هستند و درکل باعث بالا رفتن ضریب اطمینان هارد دیسک، کاهش مصرف انرژی، بهبود ردیابی و جابجایی اطلاعات و کاهش هزینه‌ها می‌شوند.

WD Purple Surveillance Hard Disk Drive:

هارد دیسک وسترن دیجیتال سری بنفش نظارتی (Purple)


در نمایشگاه IFSCE 2014 لندن این کمپانی سری جدید هارد دیسک‌های خود را با رنگ بنفش (Purple) و کاربرد نظارتی معرفی کرد. هارد دیسک‌های سری بنفش وسترن دیجیتال برای ذخیره‌سازی تصاویر دوربین مداربسته و مطابق با استانداردهای نظارت تصویری طراحی و تولید شده‌اند. این سری از هارد دیسک‌ها پایداری بسیار خوبی دارند و عمر بسیار بالایی نسبت به هارد دیسک داخلی معمولی دارند. یکی از تکنولوژی‌های به کار رفته در این سری از هارد دیسک‌ها AllFrame نام دارد که باعث می‌شود میزان فریم‌های از دست رفته در هنگام ضبط تصاویر، به صفر برسد، بنابراین شما دیگر هیچ فریمی را از دست نخواهید داد. به این دلیل استفاده از این هارد ها برای نصب دوربین مداربسته و سیستم های نظارتی از بهترین گزینه ها می باشد. همچنین قابلیت ثبت همزمان تصاویر گرفته شده توسط 32 دوربین مختلف را دارد که قابلیت بسیار مهمی در استفاده‌های نظارتی محسوب می‌شود. این هارد دیسک در ظرفیت‌های مختلفی تولید شده و انتخاب مناسبی برای استفاده در دستگاه‌های ضبط تصاویر دیجیتال یا همان دستگاه‌های DVR است.

WD Blue 1TB SATA 6 Gb/s:

هارد دیسک وسترن دیجیتال آبی (Blue)


هارد دیسک‌های داخلی سری Blue یا آبی، جزو سری میان رده و باکیفیت کمپانی وسترن دیجیتال هستند. این سری از هارد دیسک‌های وسترن دیجیتال نسبت به کارآیی و امکاناتی که به شما ارایه می‌دهند بسیار خوش قیمت هستند و طیف وسیعی از ظرفیت و کارآیی را در اختیار شما قرار می‌دهند. فن‌آوری‌های به کار رفته در ساخت این هارد دیسک‌ها بسیار عالی و کارآمد هستند و درکل باعث کمتر شدن صدای هارد دیسک، تولید حرارت کمتر و مصرف برق کمتر می‌شوند.

WD Black  Performance Desktop Hard Disk:

هارد دیسک وسترن دیجیتال سری مشکی (Black)

هارد دیسک‌های سری بلک یا Black برای ذخیره‌سازی اطلاعات با حجم بالا و برنامه‌های نیازمند به محاسبات پردازشی همچون نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، ویرایش فیلم، عکس و انجام بازی‌های جدید رایانه‌ای، ایده‌آل هستند. تفاوت این سری با هارد دیسک‌های سری گرین (سبز) و بلو (آبی) در سرعت و کیفیت ساخت بالای آن می‌باشد. فنّاوری ساخت این هارد دیسک در جهت بهبود سرعت دسترسی و انتقال اطلاعات می‌باشد و از فن‌آوری‌های بسیار کارآمدی بهره می‌برد که عملکرد کلی هارد دیسک را افزایش داده‌اند. کمپانی وسترن دیجیتال در هارد دیسک‌های سری بلک خود از حافظه کش دینامیک برای افزایش سرعت، کارایی و پردازش سریع، بهره گرفته است. درکل هارد دیسک‌های سری بلک وسترن دیجیتال سرعت بسیار بالایی دارند و از کیفیت ساخت بالایی هم بهره می‌برند و به جرات می‌توان گفت که در نوع خود جزو بهترین به شمار می‌روند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه