امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

میزان زیادی از اطلاعات تصویری امروزه در کاربردهای مصرفی و سرمایه گذاری وجود دارند. ولی مقابله با تصاوبر ذخیره شده در بانک های اطلاعاتی حجیم نیازمند ابزارهای کار آمد تر برای توصیف، طبقه بندی و مدیریت این اطلاعات تصویری می باشد. به همین علت شرکت های خصوصی و موسسه های تحقیقاتی به منظور یافتن راه های ممکن برای توصیف و طبقه بندی خودکار محتوای چند رسانه ای و به خصوص تصویری، تمرکز خود را بر روی پروژه های تحقیقاتی گذاشته اند. توصیف محتوای تصویری به صورت دستی کار بسیار وقت گیری است. و مستلزم یافتن روش های اتوماتیک می باشد. هدف تهیه چکیده ای از تصاویر به صورت خودکار به عنوان ساختار رسانه ای می باشد. که برای جست و جو  و بازیابی بسیار مناسب تر است. 

تصور کنید که ممکن بود تمامی ویدئوهای یوتیوب به صورت خودکار توسط یک برنامه نرم افزاری توصیف شوند. بنابر این جست و جو در آرشیو تصاویر دیگر با استفاده از برچسب هایی که هر شخص به صورت دستی برای توصیف تصاویر هنگام آپلود استفاده می کند انجام نمی شد. با این حال این نوع نرم افزارها از نظر اقتصادی همچنان مقرون به صرفه نیستند. 

میزان زیادی از تصاویر، در تاسیسات حفاظتی شامل دوربین ها نیز وجود دارند. علاقه مندی به تکنولوژی VCA در سال های اخیر بیشتر شده است و تمرکز این مقاله نیز بر همین موضوع است. در حفاظت، VCA اغلب برای تجزیه  و تحلیل تصاویر در زمان واقعی استفاده می شود.  با این حال این نوع نرم افزارها از نظر اقتصادی همچنان مقرون به صرفه نیستند. میزان زیادی از تصاویر، در تاسیسات حفاظتی شامل دوربین ها نیز وجود دارند. علاقه مندی به تکنولوژی VCA در سالهای اخیر بیشتر شده است  و تمرکز این مقاله نیز بر همین موضوع است. در حفاظت، VCA  اغلب برای تجزیه تحلیل تصاویر در زمان واقعی استفاده می شود. با این حال می توان از آن برای اسکن  تصاویر ضبط شده با استفاده از تخصیص پارامتر های مشخص برای نرم افزار استفاده کرد که موجب صرفه جویی در زمان و افزایش ارزش تاسیسات VCA می شود. 

برای روشن کردن این قضیه که چه چیزهایی یک تاسیسات تصویری را تشکیل می دهد و اینکه چرا نمی توان آن را به عنوان هوشمند و یا تحلیلی طبقه بندی کرد، ما یک مثال از یک مرکز خرید آورده ایم. اساسا" تعداد دوربین ها به طور مستقیم کم و بیش به تعداد نمایشگر ها بستگی دارد. که در بعضی مواقع توسط اپراتورها مشاهده و یا تصاویر آنها ضبط می شود. معمولا" فرآیند تصویر برای گسترش و بهبود تصویر در مقاصد نمایشی انجام می شود. هرگونه تجزیه و تحلیل و دریافت اینکه چه اتفاقاتی در مناطق تحت نظر در جریان است. بخشی از وظایف اپراتورهاست. خوشبختانه در اکثر مواقع هیچ اتفاق به خصوص و یا خطر آفرینی به وقوع نمی پیوندد اما متاسفانه تحقیقات نشان می دهند. که حتی اپراتورهای آموزش دیده نیز نزدیک به 90% از تمرکز و توجه خود را تنها در طول 22 دقیقه از دست می دهند. در موارد رویدادهای غیر قانونی، سیستم نظارتی به شخصه هیچ گونه پشتیبانی، به جز فیلم های ضبط شده  در اختیار نمی گذارد. اگر آمار ارائه شده درباره محدوده توجه و تمرکز اپراتورها که دربالا به آن اشاره شد را در نظر بگیریم  در اکثر مواقع احتمال اینکه از یک اتفاق بحرانی جلوگیری شود  و یا توسط دوربین مدار بسته مدیریت شود خیلی کمتر از حد مورد انتظار است  و رضایت بخش نمی باشد. بررسی اتفاقاتی که قبل. در حین و بعد از حادثه یه وقوع پیوسته اند باید توسط اسکن دستی فیلم های ضبط شده انجام شود.  که در واقع وظیفه ای بس سخت و وقت گیر است . تا زمانی که هیچ گونه پشتیبانی توسط سیستم چه در زمان واقعی چه به صورت آفلاین ارائه نمی شود. نمی توان آن را به عنوان سیستم  تحلیلی و یا هوشمند طبقه بندی کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه