امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

رک محفظه ای می باشد که سرور یا تجهیزات شبکه مثل DVR , NVR و سوییچ، روتر و مودم و …در آن قرار می گیرد و با توجه به نوع رک هم از سرور محافظت می کند و هم جهت تهویه و جلو گیری از صدمات فیزیکی از جمله ضربه و فشار و کارایی بهتر  آن را در خود جای می دهد.

جهت انتخاب رک مورد نیاز برای دوربین مداربسته باید پارامتر های زیر را در نظر گرفت:

1-اندازه رک دوربین مداربسته: 

نخستین عاملی که در انتخاب یک رک مناسب دوربین مداربسته باید مورد توجه قرار بگیرد اندازه رک است، واحد ارتفاع رک یونیت است. هر چقدر رک بزرگتر باشد تعداد یونیت های آن بیشتر است.

فاصله بین دو یونیت حدودا 44٫45 میلیمتر می باشد. دقت داشته باشید که در انتخاب رک مناسب دوربین باید برای هر سیستمی که در رک نصب می کند یک یا دو یونیت به عنوان فضای اضافی جهت تهویه مناسب آن در نظر بگیرید. 

شاخص های اندازه رک

به عنوان مثال اگر ارتفاع DVR مورد استفاده شما 5 یونیت باشد. باید یک یونیت(44٫45 میلی متر) از بالا و یک یونیت از پایین (44٫45 میلی متر) فضای اضافه جهت تهویه مناسب دستگاه در نظر بگیرید.

رک دوربین مداربسته  معمولا از 4 یونیت شروع شده و حتی به 42 یونیت هم میرسد. اندازه رک به موارد زیر بستگی دارد:

    • تعداد تجهیزات درون رک
    • دستگاه ضبط تصاویر دوربین مدار بسته
    • سوئیچ شبکه
    • پچ پنل فیبر
    • پچ پنل شبکه
    • کامپیوتر مانیتورینگ
    • کنترلر دوربین متحرک
    • مودم شبکه
    • UPS
    • مانیتور

2-نوع رک دوربین مداربسته:

رک دوربین مداربسته بنا بر نوع استفاده و تجهیزات داخل آن در 2 نوع اصلی دیواری و ایستاده تولید می شود.

  • رک های دیواری:

رک های دیواری معمولا دارای ارتفاع های 5، 6، 7، 9 یونیت هستند.

عمق این رک ها نیز متفاوت می باشد. عمق آنها می تواند 35، 45 یا 60 سانتیمتر باشد البته به این نکته دقت کنید که عمق رک های ایستاده کمی بیشتر می باشد.

این رک ها برای قرار گیری سوئیچ های کوچک غیر رکمونت برروی دیوار استفاده می شود و عمق آن حداقل 35 سانتیمتر است.رک های 9 یونیت از تنوع بیشتری برخوردارند و پنل های بغل برخی از آن ها کاملا باز می شود. و امکان دسترسی به رک را از بغل فراهم می کند. برخی نیز امکان چرخش تا 100 درجه را داشته و امکان دسترسی به پشت رک را برای کاربر فراهم می آورد. نوع مذکور جهت سوئیچ هایی که ماژول پشت دارند و یا DVR و  NVR  که تمامی فیش های ارتباطی از پشت اتصال می یابند،استفاده می شود. امکان نصب پاور یونیت های 3 و 4 پورت و فن 12 سانتیمتری نیز بر روی رک های دیواری وجود دارد.

رک مخصوص نصب بر روی دیوار طراحی شده است و توان نصب سوئیچ و یا یک دستگاه ضبط تصویر دوربین را دارد. رک های دیواری در ارتفاع 4 یونیت تا 12 یونیت در بازار وجود دارند.

رک های دیواری معمولا دارای در های شیشه ای هستند که در جلوی رک یا کناره های آن تعبیه شده است.

بهتر است برای نصب رک دوربین مداربسته از یک متخصص  کمک بگیرید که بتواند آن را در جای مناسب و به بهترین شکل نصب کند تا ادوات سیستم دوربین مداربسته شما در امنیت کامل باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه