امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

انتخاب محل نصب و استقرار دوربینهای مداربسته، ‌اولین و مهمترین عامل در بهبود کارایی و افزایش بهره وری یک سیستم مداربسته است. برای انتخاب مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته به نکات زیر توجه نمایید.

¤ در مورد مکانهای مجاز نصب دوربینهای مداربسته قوانینی وجود دارد. قبل از نصب دوربین در محل های خاص حتماٌ از یک کارشناس سیستم های امنیتی راجع به این قوانین پرس و جو کنید. مثلاٌ نصب دوربین های مداربسته در نقاطی مانند حمام یا اتاق پرو باعث نقض حریم خصوصی افراد می شود و نصب در آن غیر مجاز است.

¤ دوربین مداربسته باید در ارتفاع مناسبی از کف قرار گیرد تا میدان دید مناسبی را داشته باشد و همچنین از دسترس افراد خرابکار و سارقان در امان باشد.

¤ محل نصب دوربین مداربسته باید دارای استحکام لازم باشد. همچنین دوربین باید به بهترین شکل پیچ و رولپلاگ شود تا از سرقت و یا سقوط در امان باشد.

¤ اگر قصد استفاده از دوربین های مداربسته در فضای بیرونی (Outdoor) را دارید،‌ حتماٌ‌ از دوربینهای مقاوم در برابر شرایط جوی همچون باد و باران و گرد و غبار  استفاده کنید. در صورت امکان بر روی دوربین یک سایه بان نیز نصب نمایید.

¤ موقعیت نصب دوربین مداربسته باید طوری باشد که لنز آن در برابر تابش مستقیم نورخورشید و یا نور شدید لامپها و چراغها و یا بازتاب آنها قرار نگیرد. تابش مستقیم نورهای شدید باعث کاهش کیفیت تصویر و باصطلاح کور شدن دوربین می شود.

¤ دقت کنید در محل نصب دوربین،‌مانعی در برابر دید آن وجود نداشته باشد.

¤ معمولاً گوشه ها و کنجهای ساختمانها و اماکن،‌بهترین محل برای نصب دوربینهای مداربسته هستند.

¤ حتی الامکان محل نصب دوربین باید نزدیک به پریز برق یا انواع دیگر منبع تغذیه باشد.

¤ محل نصب دوربین باید از روشنایی قابل قبولی برای تصویربرداری برخوردار باشد. برای نقاطی که روشنایی کمی دارند و یا برای تصویر برداری در شب،‌باید از دوربین های دارای حساسیت بالا و یا دارای ماژول دید در شب مناسب استفاده نمود.

¤ جهت محافظت از دوربینهای مداربسته در مناطق قابل اشتعال مانند صنایع پتروشیمی،‌تونلهای حفاری و انبارها استفاده از کاورهای محافظ ضد حریق و در مناطق مستعد صاعقه یا ایستگاههای برق فشاور قوی استفاده از میله های صاعقه گیر و سیم ارت توصیه می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه