امروز سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

کابل ترکیبی کواکسیال  (RG 59) چیست و چه مزیت هایی دارد؟

کابل های کواکسیال جهت ارسال سیگنال های با فرکانس رادیویی مورد استفاده قرار می گیرند و از جمله کاربرد های آن می توان به اتصال گیرنده ها و فرستنده های رادیویی به آنتن ها، جهت دوربین مدار بسته، اتصالات شبکه های کامپیوتری و نیز کابل های توزیع و دریافت سیگنال های تلویزیونی اشاره کرد.

یکی از مهمترین محیط های انتقال در مخابرات کابل کواکسیال و یا هم محور می باشد. این نوع کابل ها از سال 1936 برای انتقال اخبار و اطلاعات در دنیار به کار گرفته شده اند. در این نوع کابل ها، دو سیم تشکیل دهنده یک زوج، از حالت متقارن خارج شده و هر زوج از یک سیم در مغز و یک لایه مسی بافته شده در اطراف آن تشکیل می گردد. در نوع دیگر کابل های کواکسیال، به حای لایه مسی بافته شده، از تیوپ مسی استوانه ای استفاده می شود. ماده ای پلاستیکی این دو هادی را از یکدیگر جدا می کند. ماده پلاستیکی ممکن است بصورت دیسکهای پلاستیکی یا شیشه ای در فواصل مختلف استفاده و مانع از تماس دو هادی با یکدیگر شود و یا ممکن است دو هادی در تمام طول کابل بوسیله مواد پلاستیکی از یکدیگر جدا گردند.

بطور کلی دسته بندی کابل های کواکسیال بر مبنای امپدانس و یا نوع کابل (RG types) می باشد. برای مثال می توان از کابل های50 یا 75 اهم و نیز کابل کواکسیال RG-59نام برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه