امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

در بسیاری از تصاویر دوربین های مداربسته که ما در دی وی آر و یا ان وی آر ذخیره می کنیم، جسم متحرکی وجود دارد که بیجهت موشن ایجاد می کند ولی ما نیاز به تصویر آن نداریم.
با چند مثال، این مساله، برای شما روشن تر خواهد شد.
فرض کنید می خواهید رفت و آمد پیاده روی جلوی فروشگاه خود را در دوربین مداربسته ذخیره نمایید.
جلوی فروشگاه شما درختی است که با وزش باد دائما حرکت می کند و باعث تحریک سیستم موشن دوربین مداربسته می شود.

اگر دی وی آر را در حالت ذخیره سازی بر اثر حرکت قرار دهید، با توجه به حرکت این درخت، تصویر دائما دارای موشن بوده و هارد دائم در حال پر شدن است.

یا مثلا در نظر بگیرید که داخل کارگاه خود از یک پنکه یا هواکش استفاده می کنید، این پنکه در حالت گردان قراردارد و موشن ایجاد می کند و باعث تحریک قسمت ذخیره سازی دوربین می گردد.
مثال آخر فرض کنید در یک فروشگاه کوچک دوربین مداربسته نصب است و قسمتی از تصویر دوربین مداربسته که در کانیتور مشاهده می شود، ساعتی را نمایش می دهد. این ساعت چه آنالوگ و چه دیجیتال، موشن ایجاد می کند و باعث پر شدن بی مورد هارد می شود.

با ماسک کردن قسمت های مختلف تصویر می توانیم به دی وی آر نشان دهیم که حرکت بعضی از قسمت های تصویر برای ما اهمیتی ندارد و در واقع اگر یک یا چند قسمت تصویر حرکتی کرد، هیچگونه ذخیره سازی انجام نشود.
روش انجام:
با موس سیستم قسمت های مختلف تصویر را نقطه گذاری می کنیم و نقاط را به هم متصل می کنیم.
در آن تصویر، اگر دوربین مداربسته حرکتی را مشاهده نماید -بجز نقاط کسر شده – ذخیره سازی را انجام خواهد داد.

پس از نصب و راه اندازی و تنظیم زاویه دید دوربین ها، باید تصاویر را تک به تک بررسی نماییم و قسمت هایی از دوربین مداربسته را که حرکت آنها برای ما بی ارزش است را حذف نماییم.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه