امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

همانطور که میدانید که برای ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته در سیستم های دیجیتال به هارد نیاز داریم.

هارد دی وی آر

هر چه تعداد دوربین های یک دی وی آر بیشتر باشد، نیاز به هارد بیشتری داریم. همچنین کیفیت ذخیره سازی و مدت زمان مورد نیاز، تعداد و حجم هارد ها را تعیین می کند.

البته در سیستم های جدید از فرمت هایی برای ذخیره سازی استفاده می شود که تصاویر دوربین مداربسته فضای کمتری از هارد را اشغال کند.

باید در نظر داشته باشیم که اکثر سیستم های مداربسته جدید به همراه برد صدا یا همان میکروفن نصب می شود و صدای محیط نیز مقداری از فضای هارد را اشغال می کند.

در بعضی از موارد، مصرف کننده به علت گرانی هارد توانایی خرید مقدار زیادی هارد را ندارد و یا اینکه DVR خریداری شده بیش از یک یا دو هارد یک ترابایت را پشتیبانی نمی کند و کاربر نیاز به مدت ذخیره سازی بیشتری دارد.در این حالت، می توان با تغییراتی در چند معیار زیر مقدار ذخیره سازی را 2 تا 3 برابر افزایش دهیم.

1- موشن سیستم را کم کنیم.
حتما میدانید که در دی وی آر ها ذخیره سازی را می توان بر حسب حرکت انجام داد. یعنی اگر در محیط هیچگونه حرکتی نبود، فضایی هم از هارد اشغال نشود. این حرکت بر حسب مقدار قابل تعریف است.
مثلا از عدد یک تا ده را می توانید انتخاب فرمایید. هر چه عدد را کوچکتر انتخاب نمایید، سیستم کمتر به حرکت واکنش نشان می دهد و هر چه عدد به 10 نزدیکتر باشد، دوربین مداربسته شما در واقع به کوچکترین حرکت هم حساس بوده و ذخیره سازی انجام می دهد.

2- تعداد فریم ها در ثانیه را کم کنیم
در یک سیستم دی وی آر، معمولا 25 فریم در هر ثانیه از تصویر دوربین مداربسته ذخیره می شود،اگر فریم ها در هر ثانیه را کم کنیم، مثلا 10 فریم در هر ثانیه ذخیره نماییم، در زمان بازبینی تصاویر متحرک نرمی کمتری در حرکت دارند و هر چه سرعت تصویر جسم بیشتر باشد این قضیه محسوس تر است.اما در عوض هارد شما دو برابر حالت عادی تصویر دوربین های مداربسته را ذخیره می کند.

3- فرمت ذخیره سازی را تغییر دهیم
هر دستگاه با فرمت های مختلفی ذخیره سازی را می تواند انجام دهد mpeg-4 h-264 avi و…
می توانید فرمتی را انتخاب کنید که کمترین فضای هارد را اشغال می نماید.

4- سایز تصویر را کوچک نماییم
مثلا از سایز 1024 * 768 به سایز 800*600 یا سایز های دیگر تغییر دهیم.البته در زمان بازبینی تصویر به شما کوچک نمایش داده می شود و در صورتی که آنرا بزرگ کنید کمی از کیفیت کاسته می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه