امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

ساختار

تفاوتهای بنیادینی بین سیستم های ضبط دیجیتال، آنالوگ و دیجیتال استاندارد وجود دارد.ضبط تصاویر به صورت دیجیتال باعث بالا رفتن کارایی و کاهش قیمت به ویژه در کاربردهای با دوربینهای متعدد می شود.

واضح است که در این روش تصاویر ویدئویی مستقیما روی هارد دیسک یک کامپیوتر نصب می شود. ضبط تصاویر می تواند در همان محل دوربین ها صورت می گیرد یااینکه در یک مرکز مانیتورینگ دور از محل دوربینها انجام شود که از طریق یک لینک رادیویی یا شبکه به دوربین ها وصل شده است و یا اینکه در هر دو محل صورت گیرد.

کامپیوتر تصاویر را از دوربین های دیجیتال به صورت مستقیم از طریق دوربین های آنالوگ که با یک مبدل به دیجیتال تبدیل شده اند ضبط می کند. در این حالت اصطلاحات سیستمی که در آن دوربین ها و سیستمهای مانیتورینگ به صورت فیزیکی و جغرافیایی از یکدیگر جدا هستند و مستقیما به هم وصل نیستند بلکه از طریق یک واسطه مثل شبکه LAN , WAN اینترنت یا رادیویی با هم ارتباط برقرار می کنند می گوییم که این دو از طریق یک پل(Bridge) به هم وصل شده اند.

نصب و طراحی

چندین ویژگی منحصر به فرد باعث تفاوت طراحی و نصب سیستمهای ضبط تصاویر به روش دیجیتالی با سیستمهای ضبط آنالوگ می شود. اولا به سیستم ضبط اختصاصی یا سخت افزار مدیریت ویدئویی خاص یا مواد مصرفی مثل نوار ویدئو نیاز نمی باشد.

با استفاده از تکنولوژی VideoBridge یک کامپیوتر ارزان قیمت معمولی می تواند تا 100 کانال تصویری را باسرعت 20-25 fps با نسبت فشرده سازی مختلف ضبط نماید. به این ترتیب هر دوربین از0.85GB تاGB 4.1 در طول 24 ساعت نیاز پیدا می کند.

ثانیا کامپیوتر می تواند در محل دوربین ها یا در یک مرکز نظارت دیگری که از محل دوربین ها فاصله دارد نصب شده باشد و امکان ضبط تصاویر تنها هنگام حرکت در مقابل دوربین در یک طرف یا هر دو طرف وجود دارد.

یک نصب متداول به این صورت است که تصاویر معمول در محل دوربینها ضبط می شود تاامکان جستجو و بررسی تصاویر ضبط شده را برقرار کند در عین حال رخدادها در یک نقطه دیگر ثبت می شوند تا یک راه حل ارزان قیمت که پهنای باند کمی را برای ارسال قابل استفاده می باشد.

ثالثا کیفیت تصاویر تحت تاثیر بزرگی شبکه و طول مسیر قرار نمی گیرد در ضمن نیاز به طراحی زیر ساخت مجزا برای انتقال تصاویر نمی باشد. یک کابل زوج مارپیچ قابلیت انتقال 200 کانال دیجیتالی و یک لینک فیبر نوری قابلیت انتقال 00و2 کانال دیجیتالی تصاویر دوربین ها را دارد.

کارکردها

· تصاویر و داده های دیجیتالی به راحتی منتقل می شوند.

· این اطلاعات به راحتی بین کاربران مختلف به اشتراک گذاشته می شوند.

· انواع پلت فورمها و سیستمهای واسطه به راحتی قابل استفاده می شوند.

· برای پردازش های بعدی می تواند مورد استفاده واقع شود.

· تکنولوژی دیجیتال روز به روز ارزان تر می شود.

سیستم دوربین های دیجیتالی مشکلات مربوط به انتقال سیگنال ویدئویی و ضبط در طول مسافت های طولانی را ندارد. برعکس سیستمهای آنالوگ که در آن کیفیت تصاویر ضبط شده وابسته به شرایط فنی و محیطی است.

کیفیت لنز دوربین تنها فاکتور موثر در وضوح تصاویر ضبط شده است. ضبط تصاویر به صورت دیجیتالی انعطاف فوق العاده ای به مدیریت سیستم CCTVمی دهد. شرکت ها و موسساتی که دارای چند دفتر جداگانه می باشند می توانند ضبط و جستجوی تصاویر را از تعداد نامحدودی در یک نقطه انجام دهند. ضبط و مشاهده تصاویر به صورت زنده به طور موثری قابل افزایش است.

در نمایشگاهی در بیرمنگام انگلیس نشان داد که یک VideoBridge تنها می تواند یک هزار ورودی IP ریموت داشته باشد. ضبط تصاویر در محل یا هر محل جداگانه ای می تواند انجام شود به طوری که نیازهای امنیتی را ارضا نماید تا در صورت از دست رفتن تصاویر امکان استفاده از تصاویر ضبط شده در نقطه دیگری باشد.

استفاده از آشکار ساز حرکت طراحی شده در داخل دوربین مزایا ی بزرگی ایجاد می کند یا نرم افزارهای تشخیص پلاک و چهره و همچنین سیستمهای مدیریت آلارم و ساختمان، کنترل دسترسی و ارتباط صوتی دوطرفه برای شروع ضبط یا برای جستجو در آرشیو به کار می رود.

مزایا

علاوه برمزایای ضبط تصاویر به صورت دیجیتالی که در بخش قبل ذکر شد این سیستم از لحاظ مالی و کیفی هم سودمند است. ضبط دیجیتالی فضای کمی برای آرشیو می گیرد و به مرور زمان یا بر اثر عبور از مسافتهای طولانی دچار افت کیفی نمی شود.

این مزایا بوسیله ترکیبهای مختلف زمان و اتفاق با یک جستجوی قابل برنامه ریزی بر اساس شناخت رنگ، شکل و خصوصیات عددی و انسانی، آرشیو و بازیابی را آسان می کند.

یک کامپیوتر استاندارد بوسیله ضبط 100 کانال تصویری به صورت زنده، در یک مدت زمان محدود با بیش از 3 ضبط کننده دیجیتال استاندارد و بیش از 6 ضبط کننده آنالوگ و دستگاههای مرتبط رقابت کنددوربینهای دیجیتال تحت شبکه زیر ساختهای آنالوگ را با لینکهای IP فعلی که مطمئن تر بوده و هزینه کمتری برای راه اندازی دارند جایگزین می کند.

با افزایش تولید به دلیل فشار بازار و تولید انبوه ما شاهد کاهش قیمت تکنولوژی دیجیتال می باشیم.همچنین مشاهده چنین سایت از یک نقطه از لحاظ اقتصادی خیلی به صرفه تر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه