امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

 

هایک ویژن (Hikvision Digital Technology Co) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و برند پیشتاز تجهیزات نظارت تصویری در حوزه سیستم‌های امنیتی در جهان به‌شمار می‌آید. این شرکت در سال 2001 در هانگژو چین تأسیس، و به سرعت تبدیل به یکی از پیشتازان صنعت نظارت تصویری جهان گردید.

هایک ویژن با بیش از 13000 نیروی انسانی فعال شامل 4000 نفر در بخش تحقیق و توسعه، دارای بزرگترین تیم تحقیق و توسعه در میان شرکت‌های فعال در این حوزه می‌باشد. این شرکت همواره به دنبال توسعه محصولات خود از طریق نوآوری و خلاقیت و همچنین خلق ارزش پایدار بوده‌است. تا کنون محصولات هایک ویژن در بیش از 100 کشور به فروش رسیده و این شرکت در اقصی نقاط جهان از جمله آمریکا، هلند، ایتالیا، روسیه، هنگ کنگ، دبی و… دارای دفاتر مستقیم فروش می‌باشد. محصولات این شرکت شامل طیف کامل و وسیعی از انواع دوربین‌های آنالوگ و تحت شبکه، دستگاه‌های ضبط تصاویر آنالوگ، ذخیره‌سازهای تحت شبکه و… می‌باشد.

هایک ویژن بزرگترین تولید کننده امنیت الکترونیکی و نظارت تصویری در جهان است.با وجود دستاوردهای قوی هایک ویژن، این شرکت تا سال 2004 اولین DVR خود را نساخت. اما پشت موفقیت فوق العاده این شرکت چیست؟

ایده و نظر با سفر به چین این است که ابتدا با جستجو در شهر و آشنایی با حس نهفته در شهر و فرهنگ چینی، سپس به سمت دفتر مرکزی و کارخانه هایک ویژن رفته و به احساس نهفته در پس داستان هایک ویژن پی برد. با مشاهده به اطراف می توان پی برد که لایه های عمیقی از توسعه صنعتی و تجاری مدرن در چین نهفته است اما آن خیلی بیشتر از این حرفهاست که می پنداریم. هانگژو، یکی از شهرهای چین می باشد که با فضایی سبز توسط گذرگاه ثابت رودخانه ای از زندگی سرشار است.

در برابر پس زمینه گسترده و پیچیده ی تاریخی و فرهنگی شما نیازمند به درک هیبت الهام بخش 21 قرن تکامل تکنولوژیکی این کشور هستید. مطالعه داستانهایی از شهرستانهای پاپ استریل، یک تصور غلط از هویت عمیق چین می دهد. هانگزو شبیه به یک شهر رویایی است.

محدوده محصولات این شرکت متشکل است از همه انواع دوربین های ممکن در بین تمامی محدوده ها و رنجها، همچنین DVR ها و سیستم های مدیریت تصویری برای پشتیبانی راه حل های شبکه ای. این مجموعه از طیف عظیمی که دیدیم در مجاورت این است که هایک ویژن اولین DVR خود را در سال 2004 ساخت. برای اینکه یک شرکت به چنین رشدی در 10 سال، به عنوان بزرگترین تولید کننده دوربین مداربسته جهان برسد، به چیزی بالاتر از تکنولوژی و دکترای جنگ قیمت نیاز است. ولی آن چیست؟

زادگاه هایک ویژن از درون بدنه پژوهش از کالاهای نظارت تصویری توسعه یافته از 52 موسسه چینی بوده است. اما در سال 2001 , Hu Yangzhong و همکار جدا شده از سازمان و هایک ویژن با یک تیم متشکل از 28 کارمند راه اندازی شد. تیم نیز از روی کار پژوهشی خود با صنعت دوربین مدار بسته واقعا آشنا بود و اولین محصولات آورده شده به بازار آن کارت های فشرده سازی بودند.

از آنجا که آنها در حال توسعه راه حل های درست در لبه ی انتقال آنالوگ به نظارت دیجیتالی بودند، تیم هایک ویژن یک فرصت طلایی برای توسعه محصولات نظارت IP دیدند که آنها به سرعت این راه حل را کشف و ضبط کردند. تیم اصلی حول یک تیم پزوهشی بزرگ می چرخید و آن توضیح می دهد که چرا هایک ویژن کدگذاری R&D در DNA خود دارد. بخش بزرگی از موفقیت هایک ویژن بسته به تعهدی بود که به R&D داشت.

هایک ویژن دارای 1100 کارمند است که 3700 نفر از آنها مهندسین هستند. که حدود 1/3 از تیم به توسعه محصول اختصاص داده شده است.این یک تعادل شگفت آور است و وقتی که شما ماهیت رقابتی بازار را در نظر می گیریدکه نیاز بازار اکنون چه چیز است؟! یک شرکت دیگر نمی تواند براساس یک ایده هوشمندانه به موفقیت برسد بلکه یک مجموعه ای از ایده ها با تکیه به فناوری تکنولوژی امروز و آن هم در طولانی مدت نیاز می باشد.

این جمله واقعی است که هایک ویژن 7 درصد از سرمایه گذاری خود را روی در آمد R&D انجام داده است که این واقعا یک حس تعهد شرکت به تکنولوژی جدید و نوآوری را نمی دهد. شما در حقیقت احتیاج دارید که تعهد هایک ویژن را ببینید تا آن را درک کنید.

ردیف به ردیف ایستگاه های کاری,کف بر کف فضاهای ساخته شده، اختصاص داده شده به هزاران هزار از مهندسانی که در انبوهی از ساختارهای دوربین, تابلوهای کنترل، لنزها، بدنه ها, کابل کشی و اجزا کار می کنند.

اما این رشد زیاد نرخ باعث به چالش کشیدن درک من می شود.هایک ویژن یک نقطه ثابت ندارد.شرکت سالانه نرخ رشد متوسط 50 درصد دارد که فروش بین المللی در حال رشد بیش از 100 درصد از سال مالی گذشته دارد.

شرکت هایک ویژن در سفارشی سازی محصولات بسیار قدرتمند و در توسعه فناوری های جدید بسیار سریع است. زمانی که مردم سوالی دارند و ما پاسخی داریم که در مورد آن نشنیده ایم. ما آن را با HO در میان می گذاریم که مطمئن شویم که بدون آگاهی در مورد آن راه حل آن را گسترش نداده ایم.

قسمت کنترل ارسال و دریافت محصولات(اتاق دمو):

در این شرکت اتاق کنترل نسخه نمایشی وجود دارد و می توان در آن محصولات اصلی را مشاهده کرد، از جمله آنالوگ ها، دوربین های IP اولیه و DVR ها. دراین شرکت وجود 3700 مهندساین امکان را فراهم می سازند که دوربین های جدید با توجه به نیاز مشتریان طراحی شوند.

سری 6 هایک ویژن، دوربین های هوشمند IP هستند که ابتدا آنها را بصورت نسخه نمایشی برای ملموس بودن کارایی آن ها تولید می کنند. در اینجا یک دوربین 1080 پیکسل دید در شب موجود می باشد. این دوربین از چه سری می باشد؟ بله سری 6.

36x PTZ با نور لیزری و پوشش 500 متر؟ و آن هم باز سری 6 می باشد.

تمام برنامه های کاربردی جانبی شرکت کامل هستند واین امر چیزی است که به من این الهام را می دهد که این آغاز کار هایک ویژن است. شرکت خودش را ایجاد کرده و رهبری بازار را در دست گرفته و در حال ایجاد برند خود است.

ما شاهد یک کیفیت 1080p HD 20x و جریان ویدیوئی PTZ برای برنامه های آموزشی مبتنی بر اینترنت هستیم.ایده این است که دوربین اجازه می دهد که دانش آموزان راه دور نیز بتوانند در دوره های راه دور شرکت به عمل آورند. این بعنوان یک دوربین ردیابی برای زیر نظر گرفتن دانش آموز است.

امری که قابلیت های شرکت را به سادگی نشان می دهد، سیستم مدیریت تصویری تأمین کنندگان هایک ویژن با تمام DVR ها و NVR ها است.هایک ویژن تا سال 2010، VMS تولید نکرده بود ولی اکنون سومین تولید کننده بزرگ VMS در دنیا می باشد. این موفقیت بر اساس این محور می چرخد که هایک ویژن بزرگترین تولید کننده DVR و NVR در جهان است.

در حال حاضرسری 4200 از VMS توسط شرکت ارائه می شود که مهندسان نرم افزار در حال حاضر بروی سری 5200 آن کار می کنند که دارای یک تاریخ انتشار برنامه ریزی شده حول آوریل 2015 می باشد.

هایک ویژن طی فرآیندی افرادی را به سراسر دنیا می فرستد تا از مشتریان خود در مورد ویژگی ها و قابلیت هایی که از یک VMS خواهان هستند اطلاعات کسب کنند و صدها مهندس به صورت تمام وقت روی این موضوع کار می کنند. این به این معنی است که VMS ها به سرعت و با توجه به نیاز کاربران توسعه داده می شوند. این تیم، به دنبال پی بردن به این است که چه ویژگی هایی برای کاربران ضروری است و از نظر آنها خوب چیست. این فرآیند گام به گام و بازار به بازار در حال انجام می باشد.

در این شرکت تیم فروش بین المللی و تیم بازاریابی همه جوان، جدی و متعهد هستند.در هایک ویژن تعهد شدید کاری، به جد قابل مشاهده است.

این مرکز همان شرکت قدیمی HO است و به تنهایی یک اتاق دموی بزرگ دارد. حتی اگر این شرکت به سبک قدیمی ساخته شده باشد هنوز هم همه چیز در آن در مقیاس بزرگ است. با عبور از درب های کنترل دسترسی وارد یکی از طبقات تولید می شویم. در آنجا صداهای آرامی به گوش می رسد ودر فضای گرم و بوی الکتریکی لحیم کاری محیط، نفس کشیدن خیلی مشکل به نظر می رسد. در این فضا 8 خط تولید SMT در حال اجرا در 2 شیفت شب و روز با خروجی 5.1 میلیون برد در هر ماه موجود می باشد.

ایستگاه های کنترل بصورت پراکنده در سراسر خط تولید موجود می باشد که قطعات را بصورت دستی توسط تستر نوری روی خط کنترل می کنند. در این سیستم مدیریت، اجناس روی ریل کشیده شده و با عبور از دستگاه، تصویری از آنها می دهد که می توان در صورت وجود مشکل آن را یافت. خط ها به دنبال کار کردن روی یک ضبط کننده دیجیتالی می باشد. بردها در امتداد خط پیش رفته,تست شده و لحیم و اشعه ایکس آن تست شده و پس از آن یک تست عملکرد در پشت خط تولید برای اطمینان از ارزش مدار سازگار با مشخصات وجود دارد.

صدها کارمندی که به وظایف خود آشنا هستند در هر خط مشغول به فعالیت هستند و از روی رنگ لباس آنها می توان فهمید که کارگران بخش تولید هستند و هر خط سرکارگری جهت کنترل کیفیت انجام کارها دارد. هیئت مدیره به تمام کارگران در طبقه تولید اجازه می دهد که حالت روحی خود را بروز دهند. بیشتر چهره ها خندان هستند و فقط تعداد کمی هستند که غمگین به نظر می رسند. نظر بر این است که سرکارگران وقتی کارمندان را در موقعیت درخورشان قرار نمی دهد، آنگاه آنان احساس ناخوشایندی دارند.

یکی دیگر از طبقات بزرگ تولید به دوربین های مداربسته IP تعلق دارد. 21 خط تولید در این طبقه موجود می باشد که همگی واقعا مشغول می باشند.

این مکان شیفتی 8-10 ساعت روزانه در حال کار است و گنجایشی روزانه حدود 18000 دوربین مداربسته IP را دارد. این خطوط در حال ساخت دوربینهای دام فیکس، دوربین مداربسته بالت، دوربین های باکس و …. می باشد.

کارهای مونتاژی بسیاری با دوربین مداربسته انجام می شود از قبیل:لنز، بدنه، حباب دام، اتمام و بقیه کارها که به صورت دستی انجام می گیرد.

علاوه بر این که خود دوربین های مداربسته تست می شوند بلکه دستگاه هایی که با آن عمل سرهم کردن دوربین صورت می گیرد نیز تست می شوند. پس از اتمام، دوربینها هم بصورت دستی و هم با دستگاه تحلیلی اتوماتیک توسعه یافته توسط هایک ویژن تست شده اند. هنگامی که دوربین های مداربسته ساخته و بسته بندی می شوند، بیش از 7 درصد از آنها دوباره مورد آزمایش قرار می گیرند.

لنزها در داخل یک اتاق عاری از گرد و غبار درحال مونتاژ هستند. هایک ویژن خود لنزها را تولید نمی کند ولی اتاقی را جهت مونتاژ و کنترل و توسعه کیفیت لنزها در نظر دارد و خود با یک تولید کننده لنز نیز کار می کند. این امر نیز این امکان را می دهد تا از مچ بودن لنز و سنسورها اطمینان حاصل شود.

در کنار این موفقیتها مستندات علنی هم موجود می باشد. آمار نشان می دهد که ایده های هوشمندانه کارمندان باعت ارزش دلار و نجات شرکت شده است. با مشاهده ی تیم های کاری هایک ویژن می توان دوستی و صمیمیتی که در آن موج می زند را مشاهده کرد.

چیز جالب دیگری که توجه را جلب می کند این است که هر چند ساعت یک زمان استراحت رسمی برای استراحت اطلاق می گردد که در این ساعت موسیقی پخش می شود و کارمندان می توانند استراحت کنند و از خطوط تولید فاصله گرفته و یا در فضای باز هوا عوض کنند.

سعی بر این بود که در این دو قسمت در مورد بخش های مختلف هایک ویژن شرح داده شود تا با نحوه کار این شرکت نیز تا حدودی آشنایی حاصل گردد.

با تمام این گفته ها کاملا مشخص است که سرمایه گذاری در چنین برند موفقی چه گام بزرگی در پیش برد اهداف امنیتی  خواهد بود.

هایک ویژن بزرگترین شرکت تولید کننده دوربین مداربسته در جهان می باشد. با کلیه این توصیفات پیشنهاد من به شما همکاران عزیز  فعالیت با چنین برند معتبری می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه