امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

نکات کاربردی در راه اندازی لینکهای PRI30/E1:

تاریخچه شرکت پاناسونیک:

بنیانگذار شرکت پاناسونیک، کونوسوکه ماتسوشیتا، فعالیتش در صنعت الکترونیک را از بخش فروش شرکت هیتاچی آغاز کرد. وی در سال 1918 کارخانه تولید ابزار برقی ماتسوشیتا را برای تولید لوازم برقی جانبی تأسیس نمود.

در سال‌های نخست، شرکت به فروش لامپ، اطوی برقی و هولدورهای لامپ پرداخت و در سال 1927 اولین تولید خود، که لامپ‌های دوچرخه بود را با برند ناسیونال (National) به بازار ژاپن عرضه کرد.

پس از جنگ جهانی دوم، ماتسوشیتا اقدام به بازسازی و سازماندهی مجدد ساختار شرکت پاناسونیک نمود و محصولات جدیدی را به بازار ژاپن وارد کرد، که شامل رادیو، دوچرخه و لوازم خانگی می‌شد. ماتسوشیتا در راستای تولید لوازم مورد نیاز پس از جنگ، کمک‌های فراوانی به برادر همسرش به ‌منظور راه‌اندازی شرکت سانیو نمود، گرچه این شرکت بعدها به بزرگترین رقیب پاناسونیک تبدیل شد، اما سرانجام در سال 2008 توسط پاناسونیک خریداری شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.

پاناسونیک در طول سه دهه خط تولید محصولات و لوازم برقی خانگی، با برند ناسیونال را گسترش داد که تولیدات این برند شامل انواع رادیو، تلویزیون‌های وی‌اچ‌اس و وی‌سی‌آر، پلوپز، جاروبرقی، یخچال، فریزر، دستگاه‌های صوتی تصویری، ضبط صوت و… بود. برند ناسیونال در تمامی نقاط جهان به‌ جز بازار ایالات متحده عرضه می‌شد، که به لحاظ استفاده شرکت نشنال رادیو کمپانی، از برند ناسیونال، ماتسوشیتا اجازه استفاده از این برند را برای محصولات خود نداشت.

در سال 1961 ماتسوشیتا، به ایالات متحده آمریکا سفر کرد و پس از دیدارهایی که با بزرگترین فروشندگان لوازم الکترونیکی این کشور داشت، اقدام به تولید تلویزیون با برند پاناسونیک، برای بازار آمریکا نمود.

همچنین شرکت ماتسوشیتا اسپیکرهایی با برند تکنیکس (Technics) را وارد بازار کرد، خط تولید محصولات تکنیکس با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌شدند و عملکرد آن به گونه‌ای بود، که پس از چند سال تبدیل به برندی بین‌المللی شد.

در اواسط دهه 1970 تلویزیون‌های پاناسونیک، به بازارهای آسیا و خاورمیانه وارد شد و پس از موفقیتی در فروش این تلویزیون‌ها در بازارهای وسایل الکترونیکی آسیا و ایالات متحده آمریکا، در اواخر این دهه، در پی افزایش تقاضای بازارهای اروپا به این محصول، تلویزیون‌های پاناسونیک به بازارهای اروپا نیز عرضه شد. همچنین در دهه هشتاد، ماتسوشیتا شرکت تابعه پاناسونیک سنیور پارتنر را راه‌اندازی کرد، که نخستین محصول آن اولین کامپیوتر ژاپنی سازگار با آی‌بی‌ام بود.

در تاریخ 27 آوریل 1989، کونوسوکه ماتسوشیتا بنیان‌گذار شرکت ماتسوشیتا الکتریک، در سن 94 سالگی درگذشت. در ژانویه 2006 پاناسونیک خط تولید تلویزیون‌های آنالوگ که 30٪ درصد از فروش کلی تلویزیون‌های این شرکت را به خود اختصاص می‌داد، متوقف نمود و کمتر از یک ماه پس از آن، تمرکز خود را بر تولید تلویزیون‌های دیجیتال معطوف نمود.

در نوامبر 2008 مدیران وقت پاناسونیک، شروع به رایزنی با یکی از بزرگترین رقبای خود؛ سانیو، بمنظور ادغام دو شرکت در یکدیگر کردند، که این مراودات در نهایت به خریداری 50 درصد از سهام شرکت سانیو انجامید. در دسامبر 2009 دو شرکت با هم ادغام شدند و هم‌اکنون سانیو شرکت تابعه‌ای از پاناسونیک به‌شمار می‌آید. پس از آن کمپانی پاناسونیک باقی‌مانده سهام سانیو و همچنین شرکت پاناسونیک الکترونیک ورکس را نیز خریداری کرد. پس از خروج شرکت پایونیر از بازار نمایشگرهای پلاسما و توقف خط تولید تلویزیون‌های پلاسمای پایونیر، پاناسونیک تمامی دارایی‌های بخش تلویزیون این شرکت را خریداری و ادغام نمود.

محصولات شرکت پاناسونیک:

شرکت پاناسونیک طیف وسیعی از محصولات و تجهیزات الکترونیکی، الکتریکی و صنعتی را تولید و عرضه می‌کند. این محصولات عبارتند از: تلویزیون ال‌سی‌دی، ال‌ای‌دی، دستگاه‌های پخش دی وی دی، سیستم‌های سینمای خانگی، دستگاه‌های ضبط و پخش تصاویر دیجیتال، دوربین‌های فیلمبرداری ویدیویی، دوربین‌های عکاسی دیجیتال، لوازم صوتی خانگی و سیستم‌های صوتی حرفه‌ای، سیستم‌های پخش اتومبیل، وسایل برقی خانگی (جاروبرقی، یخچال و فریزر، مایکروویو، پلوپز، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، سشوار، غذاسازهای خانگی)، سیستم‌های اتوماسیون اداری، سیستم‌های مخابراتی، سیستم‌های دوربین مدار بسته، سیستم‌های امنیتی، تجهیزات مانیتورینگ، نمایشگرهای پلاسما، نمایشگرهای دید بالا، پروژکتورها، کولرهای گازی و تجهیزات تهویه هوا، سیستم‌های پردازش اسناد، دستگاه‌های فتوکپی و فاکس، دستگاه‌های تلفن ثابت، سیستم‌های سانترال مرکزی تلفن و پی‌بی‌ایکس، کامپیوترهای قابل حمل صنعتی، لپ‌تاپ و …

ناسیونال

برند ناسیونال، از برندهای سابق شرکت ماتسوشیتا و پاناسونیک فعلی می‌باشد، که این شرکت در فاصله سال‌های 1925 تا 2008 برای طیف وسیعی از لوازم خانگی الکترونیکی و محصولات الکتریکی، الکترونیکی و صنعتی استفاده می‌نمود. در پی تغییر نام این شرکت در 1 اکتبر 2008 و تجدید ساختار آن، برند ناسیونال نیز بازنشسته شد و تمامی تولیدات این برند، به پاناسونیک تغییر پیدا کرد.

تکنیکس

شرکت ماتسوشیتا با تولید اسپیکرهایی با برند تکنیکس با کیفیتی بسیار بالا سبب شد این نام پس از چند سال تبدیل به برندی بین‌المللی شود. قطعات و تجهیزات لوازم صوتی تولید شده با برند تکنیکس، محصولاتی چون ضبط صوت، رادیوهای موج کوتاه، گیرنده‌های صوتی و سی‌دی پلیرها را در بر می‌گرفت و این تولیدات به بیش از 50 کشور جهان، عرضه می‌شد.

سانیو

سانیو، شرکت الکترونیکی ژاپنی است که مقر اصلی آن در اوساکا قرار دارد. این شرکت هم‌اکنون از زیرمجموعه‌های پاناسونیک به‌شمار می‌آید. پاناسونیک با خرید درصد بالایی از سهام این شرکت، سانیو را به تملک خود درآورد.

مرکز تحقیق و توسعه شرکت پاناسونیک، در یاکوساکا:

شرکت پاناسونیک هم‌اکنون در عرصه تولید محصولات الکتریکی و الکترونیکی برای کاربردهای خانگی، تجاری و صنعتی فعالیت می‌کند. این شرکت درآمدی معادل 7٫846 تریلیون ین در سال مالی منتهی به مارس 2012 را داشته است، که 53٪ درصد از بازار ژاپن، 25٪ درصد از آسیا، 12٪ درصد از قاره آمریکا و 10٪ درصد را نیز از بازار اروپا کسب کرده است.

گروه پاناسونیک شبکه‌ای جهانی متشکل از 580 شرکت و 330،000 نفر کارمند است که افزون بر 15،000 محصول را با برندهای ناسیونال، پاناسونیک و تکنیکس تولید و عرضه می‌نماید.

شرکت پاناسونیک در ورزش‌های مختلف و باشگاه‌های ورزشی گوناگون، به‌عنوان اسپانسر فعالیت و سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت اسپانسر اصلی مارکو رویس می‌باشد، که در بوندس‌لیگا و باشگاه فوتبال بروسیا دورتموند، همچنین تیم ملی فوتبال آلمان بازی فعالیت می‌کند.

این شرکت مالک باشگاه فوتبال گامبا اوساکا بوده، که یکی از تیم‌های فعال در جی‌لیگ ژاپن به‌شمار می‌آید. پاناسونیک سرمایه‌گذار رسمی و اسپانسر اصلی لیگ برتر فوتبال آمریکا می‌باشد. این شرکت مالک باشگاه والیبال پاناسونیک پانترز یکی از تیم های فعال در وی لیگ ژاپن به‌شمار می‌آید. از دیگر رشته‌های ورزشی که این شرکت در آن به سرمایه‌گذاری مشغول است، می‌توان به اتومبیل‌رانی اشاره کرد. پاناسونیک اسپانسر اصلی تیم فرمول یک تویوتا محسوب می‌شود. هیرو ماتسوشیتا، نوه بنیانگذار پاناسونیک، که خود در گذشته از رانندگان مسابقات اتومبیل‌رانی بشمار می‌آمد، هم‌اکنون مدیریت بخش حمایت‌های مالی شرکت پاناسونیک را برعهده دارد.

نکات کاربردی در راه اندازی لینکهای PRI30/E1:

Panasonic KX-NS5290 Trunk Card (PRI23) - KX-NS5290 

با سلام به دوستان عزیز در این مقاله نکات کاربردی در راه اندازی لینکهای PRI را توضیح می دهیم ابتدا نکته ای را یادآوری می نمایم و آن این است که بستر انتقال لینکهای PRI با لینکهای E1 می باشد و واحد آن 2048 کیلو بیت بر ثانیه می باشد که از 32 کانال با پهنای باند 64 کیلو بیت بر ثانیه تشکیل شده است در بعضی مواقع واحد E1 را کیلو بایت بر ثانیه می گویند که اشتباه است (8 بیت معادل یک بایت است) ابتدا لزوم استفاده از لینکهای PRI را به اختصار بیان می کنیم. در یک مرکز تلفن برای ارتباط صوتی با بیرون از مرکز از خطوط ترانک استفاده می شود و خطوط ترانک کلا دو نوع هستند 1- خطوط آنالوگ (همان خطوط تلفن معمولی می باشند) 2- خطوط دیجیتال که می توانند خطوط لینکهای PRI یا لینکهای SS7 یا خطوط لینکهای SIP باشند در ارتباط صوتی با مراکز مخابراتی عموما لینکهای PRI استفاده می گردد. مزیت خطوط دیجیتال به آنالوگ عبارتند از 1- نگهداری خطوط دیجیتال آسانتر است 2- عیب یابی آنها راحتر است  3- کالر آیدی خطوط داخلی ارسال می شود 4- ارتباط مستقیم با داخیلها میسر می شود  5- باعث می شود شماره های مرکز به فرم استاندارد تعریف شوند. 

6- بدلیل نمایش کالر آیدی شماره داخلی در مقصد مزاحمتها کاهش می یابد. و دلایل فنی دیگر که ذکر آنها در اینجا ضروری نیست پس با توجه به دلایل فوق الذکر و اجبار مخابرات بعضی استانها مثل استان تهران مراکز تلفن شخصی مجبور به راه اندازی لینکهای PRI می باشند. برای راه اندازی لینکهای PRI ابتدا باید امکانات خود مرکز تلفن PABX بررسی شوند و سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز فراهم شوند در مرحله بعد با مخابرات منطقه مکاتبه شود و در صورت موجود بودن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای راه اندازی لینک دو طرفه PRI باید درخواست داده شود و اقدامات لازم را برای اخذ سر شماره از مخابرات انجام دهند. سرشماره درخواستی برای مرکز تلفن بر اساس تعداد شماره تلفنهای مرکز تلفن تعیین می شود مثلا اگر شماره تلفن مرکز کمتر از هزار شماره باشد سر شماره پنج رقمی درخواست می شود و این بدلیل هشت رقمی بودن شماره های استاندارد در یک استان می باشد حال اگر شماره های یک سازمان بیشتر از هزار و کمتر از ده هزار باشد سر شماره چهار رقمی در خواست می گردد و این سر شماره با توجه به سر شماره های مخابرات منطقه و هم نوع با آنها بوده و توسط اداره طراحی استان با هماهنگی مخابرات ایران واگذار می گردد بعد از ابلاغ سر شماره به سازمان در خواست کننده و هم زمان با آن این سر شماره به تمام مراکز مخابراتی کشور ابلاغ می شود تا آنها در مراکزشان این سر شماره را تعریف کنند تا ارتباط مخابراتی این مرکز PABX با همه مراکز کشور میسر گردد. مرحله بعد ایجاد بستر فیزیکی E1 از مرکز مخابرات منطقه تا مرکز تلفن PABX می باشد. اگر بین این دو مرکز کابل فیبر نوری و PDH یا SDH موجود باشد مسئله بستر انتقال حل است در غیر اینصورت از زوج سیمها مسی و مودمهای HDSL باید استفاده شود این مودمهای انواع گوناگون دارد و برد آنها هم متفاوت می باشد و روی زوج سیم لینک E1 را به مسافت 8 الی 15 کلیومتر را منتقل کنند و برای هر لینک PRI دو عدد مودم مورد نیاز است و مودمی که در طرف مخابرات نصب می شود باید به صورت Master ست شود و دارای برق اضطراری (موقع قطع برق شهر) می باشد و مودمی که در مرکز PABX نصب می شود با در حالت Slave ست شود و باید دارای برق اضطراری هم باشد تا موقع قطع برق شهر ارتباط مرکز تلفن قطع نشود. ارتباط مرکز تلفن مخابرات تا مودم مخابرات با کابل کواکسیال و کانکتور های زیمنسی است و ارتباط دو تا مودم با زوج سیم شبکه مخابراتی است و ارتباط مودم مرکز PABX با مرکز PABX هم با کابل کواکسیال می باشد. برای انتقال لینک PRI روی مودم ها هم ستینگ مورد نیاز باید اعمال شود و این ستینگ بخاطر این است که کانال 16 برای انتقال سیگنالینگ لینک PRI می باشد که روی مودمها باید ست شود بعد از بر قراری لینک فیزیکی با تعاریف نرم افزاری هماهنگ در دو مرکز تلفن (مرکز مخابرات باید در حالت NETWORK تعریف شود) و مرکز PABX باید بصورت USER تعریف شود و بعد از آن سیگنالینگ بین دو مرکز بر قرار می شود و لینک PRI بین دو مرکز برقرار می گردد و روی پرتکل PRI ارتباط صوتی دو مرکز برقرار می شود. 

در مرحله بعد تعاریف مربوط به کدهای ترانکینگ متقابل در دو مرکز اعمال می شود در مرکز مخابرات منطقه برای ارتباط دیگر مراکز با این مرکز سر شماره این مرکز حذف و بقیه ارقام به این مرکز ارسال می گردد (یعنی فقط شماره های داخلی ارسال می شود). در مرکز PABX هم با تعریف یک کد خاص هر کدام از مشترکین مرکز به یکی از کانالهای ترانک PRI وصل شده و بوق شهری دریافت و می توانند شماره های مجاز را شماره گیری کنند و ارتباط صوتی برقرار نمایند هر لینک PRI شامل 32 کانال می باشد و از 32 کانال یک کانال برای همزمانی (کانال اول) استفاده می شود و کانال 16 برای سیگنالینگ بوده و سی کانال بقیه برای ارتباط صوتی بکار برده می شود و در صورت نیاز می توان کانالهای صوتی کمتری هم تعریف کرد. 

اگر شماره تلفنهای یک سازمان زیاد باشد مثلا ده هزار شماره (برای شرکتهای بزرگ که خودشان دارای چندین مرکز تلفن می باشند و همه آنها زیر مجموعه مرکزتلفن PABX اصلی می باشند) در این صورت بصورت نرمال برای هر هزار شماره یک لینک برای مرکز فوق مورد نیاز است یعنی برای این مرکز فرضی ده لینک لازم است در اینصورت باید ده لینک PRI درخواست و راه اندازی گردد در اینصورت هزینه های آبونمان ماهانه برای ده لینک (300 خط تلفن باید پرداخت شود) و هزینه کارکرد تمام لینکها هم توسط مخابرات ماهانه محاسبه و صورت حساب آنها به سازمان مربوطه ارسال می گردد. 

برای کالر آیدی هم مرکز تلفن PABX کالر آیدی داخلیهای خودش را به مر کز مخابرات ارسال و مرکز فوق کالر آیدی سرشماره را هم به آن اضافه کرده و به مراکز داخل شهری ارسال می کند و در ارتباط با خارج شهر هم مرکز مخابرات کالرآیدی کد شهرستان فوق را هم به آن اضافه می کند و ارسال می کند در بعضی از مراکز مخابراتی کد داخلیهای مرکز PABX حذف و به جای آن یک سرشماره هشت رقمی ارسال می شود در اینصورت مشخص نمی شود که از کدام داخلی تماس گرفته شده و مشکلات عدیده ای بوجود می آید لذا در برخورد با این موضوع در همان ابتدا ی راه اندازی نباید این مورد را قبول کرد چون با اعمال بعضی نرم افزارها روی همان مراکز تلفن این ایراد را می توان رفع کرد ولی اگر مرکز مخابراتی بدون ارسال کالر آیدی داخلی راه اندازی گردد رفع این مشکل در مراحل بعدی تقریبا غیر ممکن است. 

ارسال دیدگاه