امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

OSD Menu در دوربین مداربسته:

OSD Menu در دوربین مداربسته (On Screen Display Menu)، منوی تنظیم است که امکان ایجاد تغییرات و تنظیمات اضافه را برای دوربین های مداربسته پیشرفته ایجاد می کند. در این مطلب با این اصطلاح بیشتر آشنا می شوید.

OSD Menu مختص کدام دسته از دوربین ها می شود؟

اصطلاح OSD Menu معمولا تنها در رابطه با دوربین های آنالوگ مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که دوربین دارای این قابلیت باشد موضوع حتما در کاتالوگ یا دیتاشیت دوربین مورد اشاره قرار می گیرد. در گذشته اغلب تنها دوربین های با چیپ CCD دارای منو بودند اما امروزه این امکان برای چیپ های CMOS نیز فراهم شده.

تقریبا تمام دوربین های تحت شبکه دارای منوی تنظیمات هستند اما این منو را معمولا با نام Firmware دوربین می شناسند. در واقع با توجه به معنای اصطلاح On Screen Display Menu (منوی نمایش داده شده روی صفحه) این منو باید در تصویر دوربین نمایش پیدا کند که معمولا در مورد دوربین های شبکه این موضوع صدق نمی کند. البته استفاده از نام های متفاوت می تواند تا حدی نیز سلیقه ای باشد.

چه تنظیماتی معمولا بر روی OSD Menu ها وجود دارد؟

گرچه منوی دوربین های مختلف می تواند تا حد زیادی با هم متفاوت باشد اما کلیات اجزای منو یکسان است. در ادامه به رایج ترین اجزای OSD Menu اشاره می کنیم. از انجایی که توضیحات ریز هر بخش در این مطلب نمی گنجد در صورتی که به اطلاعات بیشتر در رابطه با هر بخش نیاز دارید به مطلب همان بخش مراجعه کنید.

SHUTTER (شاتر)
BRIGHTNESS (درخشندگی)
AGC (کنترل خودکار دریافت)
SENSE-UP (افزایش حساسیت به نور)
BLC (جبران نور پس زمینه)
HLC (جبران نور زیاد)
D-WDR (افزایش دیجیتال بازه داینامیک)
WHITE BALANCE (تعادل در نور سفید)
DAY/NIGHT (تنظیمات شب و روز)
3D DNR (کاهش نویز سه بعدی)
DIGITAL ZOOM (زوم دیجیتال)
GAMMA (گاما)
SYNC (همزمان سازی)

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه