امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

اگر چه از نظر آماری ثابت شده است که سوار شدن هواپیما از سوار شدن اتوبوس پر ریسک تر نیست اما مردم به امنیت پرواز توجه خاصی نشان می دهند. بویژه در زمان هایی که بحث حملات تروریستی به میان باشد. دولت ها به فرودگاه ها توجه خاصی نشان می دهند چراکه آنها دروازه هایی به دنیای بیرون هستند.

راه حل امنیتی داهوا برای فرودگاه ها یا Dahua Airport Solution یک سیستم امنیتی هوشمند است که امنیت فرودگاه ها را تضمین می کند.

چالش های مدیریت امنیت فرودگاه ها

همه فرودگاه ها، چه بزرگ چه کوچک، ابا چالش های مشابهی از نظر حفظ ایمنی روبرو هستند. اول از همه، آنها نیاز به همکاری پیچیده از سیستم های متعدد مانند سیستم دوربین مدار بسته، سیستم های زنگ خطر، سیستم اکسس کنترل، سیستم انتقال شبکه و پلت فرم مدیریت نیاز دارند. همانطور که می دانید زمانی که تعداد بالا باشد احتمال اشتباه نیز زیاد است.

ثانیا، فرودگاه ها دارای مکان های مختلف هستند؛ مانند منطقه ترمینال، پارکینگ، منطقه اداری، منطقه آزادراه، منطقه پارکینگ، منطقه پرواز، انبار، محوطه اطراف و غیره، که هر کدام نیاز به یک مدیریت عمومی دارند با این حال، با توجه به تنوع این مکان ها و پیچیدگی پرسنل و محموله هایی که به تعداد زیاد وارد می شوند، تعداد زیادی عناصر خطرناک برای کنترل کردن وجود دارد.

ثالثا، ایمنی باید کارایی را افزایش دهد. چه از نظر دقت و چه از نظر سرعت. فرودگاه جایی است که یک اشتباه در آن خسارات هنگفتی به بار می آورد، در آوریل 2017، یک هواپیمای بدون سرنشین به فرودگاه چنگدو برخورد کرد، که باند فرودگاه برای 80 دقیقه بسته شده. خسارت آن حداقل 10 میلیون دلار تخمین زده می شود، بدون آنکه به آسیب های جانبی آن توجه شده باشد.

Dahua Airport Solution یک سیستم امنیتی یکپارچه است که دوربین های چندرسانه ای مدار بسته  HD را با AI ترکیب می کند.

سیستم امنیتی یک پارچه برای فرودگاه

به عنوان راه حل تمام مشکلات ذکر شده در بالا، Dahua Airport Solution یک سیستم یکپارچه امنیتی است که دوربین های مدار بسته HD را با هوش مصنوعی فراگیر بکار می گیرد که می تواند داده های بزرگ را برای رسیدن به هدف، تجزیه و تحلیل کند.

از لحاظ مدیریت خودرو: می توان دوربین ها را برای گرفتن و تشخیص پلاک خودرو نصب کرد، که باعث آژیر زدن در هنگام شناسایی پلاک غیر قانونی، سرقت رفته، لیست سیاه و خودروهای مظنون دیگر می شود. پوشش کل مسیر یک وسیله نقلیه (از بزرگراه ورودی، به پارکینگ و سپس به خروج)، در سیستم نظارت یکپارچه می تواند به طور موثر به نگهبانان و پلیس کمک کند.

از لحاظ مدیریت مسافرتی: همان پوشش کامل از سیستم امنیتی فوق نیز برای مدیریت مسافران، اعمال می شود. دروازه سوار شدن دوربین های مداربسته HD دارای هوش مصنوعی عمیق با دقت بالا در جهان در تشخیص چهره و تایید گذرنامه الکترونیکی و...

دوربین های مداربسته داهوا هر مورد مشکوکی را که ببینند یک بار اعلام خطر می کنند.

سیستم یکپارچه داهوا همچنین یکی دیگر از بخش های مهم فرودگاه را در اختیار دارد. از آنجایی که اساسا هیچ نور برای روشن شدن منطقه وجود ندارد، حتی کوچکترین چیزی با دوربین معمولی قابل مشاهده نیست.در این حالت باید از تجهیزات ویژه مانند دوربین مدار بسته حرارتی برای حفظ ایمنی این منطقه استفاده کرد.

نصب سیستم امنیتی کامل

در اینجا یک نمونه از راه حل Dahua برای یک فرودگاه خاص است که 30 کیلومتر آن را پوشش می دهد و دارای ظرفیت سالیانه 30،000،000 و 8،000،000 تن بار می باشد.

داهوا تصمیم به استفاده از لنز 100mm با وضوح 640x512 را در ارتفاع 5M نصب کند، که باید قادر به تشخیص 1.8m x 0.5m مردم در 3000متر باشد. که برای اینکار 10 دوربین نیاز است.

تجزیه و تحلیل هوشمند سیستم ویدئویی هوشمند IVS نیاز به 10 × 10 پیکسل دارد که در آن هر دوربین حرارتی می تواند اشیا را در 400 متری شناسایی و تجزیه و تحلیل کند. در مجموع 12 کیلومتر طول محیط برای نیاز به چنین دوربین هایی وجود دارد که داهوا مشکل را با نصب 40 دوربین حل کرده است.

Dahua قصد دارد سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه فناوری های پیشرفته را در عرصه راه حل های نظارت تصویری هواپیما مداری ادامه خواهد داد

لازم به ذکر است دوربین های مداربسته حرارتی داهوا دارای مزایای متعددی است، لنز دوچشمی (لنز نوری و حرارتی)، هوش هوشمند و نظارت از راه دور بوسیله PTZ (که می تواند وسیله نقلیه را در 8.8 کیلومتر را شناسایی کند) و غیره.

گسترش سیستم یکپارچه داهوا

Dahua همکاری پایدار با سیستم عامل های مشهور جهان مانند Genetec، Milestone، Avigilon، AXXON و ISS را برقرار کرده است و از قابلیت های راه حل Dahua's Airport Solution نیز استفاده نموده است. Dahua با پشتیبانی قوی از منابع تحقیق و توسعه و روابط خوب می تواند یکپارچگی سیستم را تضمین کند.

Dahua با ماموریت «جامعه امن تر، زندگی دائمی»، همچنان بر «نوآوری، کیفیت و خدمات» تمرکز خواهد کرد تا به شرکا و مشتریان در سراسر جهان خدمت بهتری ارائه کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه