امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

یک خانواده معمولی روزانه سه گالن رطوبت را فقط با تنفس و عرق کردن به هوا اضافه می کنند -. علاوه بر این، تولید  سطوح بخار درهنگام پخت و پز در آشپزخانه، شست و شوی لباس ها و یا دوش گرفتن نیز باعث بالا رفتن رطوبت هوا می شود. رطوبت بیش از حد و یا خیلی کم می تواند باعث آسیب زدن به ساختمان شود. رطوبت بیش از حد می تواند منجر به تولید قارچ شود، که نه تنها آزار دهنده است، بلکه می تواند باعث بروز مشکلات جدی در مسائل بهداشتی برای ساکنان نیز باشد. با توجه به EPA، سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا، کاهش کیفیت هوا می تواند تهدیدی برای بهداشت محیط زیست باشد. آزمایشگاه ملی ایالات متحده تخمین می زند که هزینه های پزشکی سالانه مربوط به آسم در مواجهه با رطوبت و قارچها تا 3،5 میلیارد دلار است. البته، این هزینه ها آسیبهای وارده به ساختمان را شامل نمی شود. جای تعجب نیست که کنترل رطوبت در خانه بسیار مهم است.

1: رطوبت چیست و رطوبت نسبی چیست؟

رطوبت هوا به طور کلی به دو صورت رطوبت مطلق هوا و رطوبت نسبی هوا در نظر گرفته می‌شود. رطوبت مطلق عبارتست از مقدار بخار آبی که در واحد حجم هوا موجود باشد. مقدار رطوبتی که یک حجم هوا می‌تواند داشته باشد بستگی به دمای هوا دارد. رطوبت نسبی مقدار رطوبت موجود در یک حجم هوا با دمای مشخص به حداکثر رطوبتی است که آن هوا می‌تواند در همان دما داشته باشد. قطعا تابحال بخار جمع شده روی شیشه ی پنجره ها را دیده اید. این بخار در جاهای دیگر مثل: دیوار، اتاق زیر شیروانی، مبلمان و یا زیر فرش نیز وجود دارد. اگر میزان رطوبت بالا باشد و شما نتوانید آن را تشخیص دهید، می تواند سبب رشد قارچ ها در محیط وهمچنین واکنشهای آلرژیک و آسیب به خانه شما شود.هنگامی که ما در مورد رطوبت صحبت می کنیم، ما معمولا از رطوبت نسبی صحبت می کنیم. رطوبت نسبی حداکثر مقدار آب است که هوا می تواند جذب کند و به دمای هوا بستگی دارد.

2: سطح رطوبت مطلوب در داخل ساختمان چیست؟

رطوبت در خانه تأثیر زیادی بر سلامت دارد. رطوبت نسبی مناسب برای سلامتی بین 40 تا 60 درصد است. با این حال، باید بدانید که هوای سرد در ماه های زمستان نمی تواند بخار زیادی در خود نگه دارد. بنابراین حفظ رطوبت زیر 40٪ در زمستان مناسب است. رطوبت بیش از حد در زمستان نیز می تواند مشکلاتی را در مصالح ساختمان ایجاد کند.

3: میزان رطوبت در خانه چگونه کنترل می شود؟

چندین چیز بر رطوبت در محیط تاثیر می گذارد. در میان آنها گردش هوا و نصب و راه اندازی سیستم های سرمایش و گرمایش در  خانه شما نقش بیشتری دارد. خانه هوشمند لوکسون با چند روش رطوبت را کنترل می کند تا زندگی شما را ساده تر کند.

نظارت بر رطوبت

برای جلوگیری از آسیب حاصل از رطوبت،سنسور دما و رطوبت هوای خانه هوشمند لوکسون در جایی که رطوبت بیشتر است نصب می شود. اگر رطوبت در جایی مانند حمام بیش از حد بالا باشد، خانه هوشمند لوکسون به طور خودکار تهویه را فعال می کند و آن را روشن نگه می دارد تا سطح رطوبت پایین آمده و به سطح مناسبی برسد.

کنترل فن اتوماتیک

در خانه هوشمند لوکسون فن ها کاملا خودکار هستند. مثلا وقتی کسی وارد حمام می شود، روشن می شوند. اگر دوش بگیرید، فن حمام روشن باقی می ماند تا زمانی که سطح رطوبت بار دیگر به سطح مناسبی برسد.

دریافت هشدارهای رطوبت

در اتاق های دیگرخانه هوشمند لوکسون  از سنسور دما و رطوبت تعبیه شده در کلیدهای هوشمند لوکسون استفاده می کنیم. آنها تقریبا در همه ی اتاق های خانه هوشمند لوکسون نصب شده اند، بنابراین می توان بر درجه حرارت و رطوبت کل خانه نظارت داشت.

تنظیمات اعلان ها به نحوی است که زمانی که رطوبت بیش از یک ساعت بیش از حد کم یا زیاد باشد از طریق گوشی هوشمند هشدار دریافت می شود. به این ترتیب، هنگام دوش گرفتن یا زمانی که پنجره را برای دریافت هوای تازه باز می کنیم، هشدارهای کاذب دریافت نمی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه