امروز شنبه 01 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

شرکت آمریکایی سیگیت در سال 1978 و با نام Shugart Technology توسط آلن شوگرت تاسیس گردید. سیگیت به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید تجهیزات ذخیره سازی در جهان می باشد و این شرکت در سال 1980 اولین محصول خود یعنی هارد دیسک 5.25 اینچی با ظرفیت 5 مگابایت را با نام ST-506 تولید کرد، و این درایو از طریق کنترل کننده دیسک به سیستم کامپیوتری متصل می گردید. درایو ST506 از طریق کنترل کننده دیسک به سیستم کامپیوتری متصل می گردید.

شرکت در سال 1979 و پس از تاسیس زیر نظر افرادی چون Al Shugart، Tom Mitchell، Doug Mahon، Finis Conner و Syed Iftikar شروع به کارکرد. کمی بعد از تاسیس نام این شرکت به Seagate Technology تغییر کرد تا از مشکلات حقوقی با شرکت Shugart Associates که از زیرمجموعه های شرکت Xerox بود، جلوگیری گردد.

شرکت سیگیت در دهه 1980 به عنوان منبع اصلی بازار میکرو رایانه ها شناخته شده بود. شرکت سیگیت دومین محصول خود ر با نام ST-412 روانه بازار کرد که این هارد دیسک تنها 10 مگابایت ظرفیت داشت. رابط هارد دیسک ST412 توسط تولید کنندگان هارد چندین بار به تصویب رسید، به طوری که این رابط به یک استاندارد برای هارد دیسک در دهه 1990 تبدیل شد.شرکت سیگیت با استفاده از این محصول توانست قراردادی را با شرکت IBM XT انعقاد کند و تجهیزات ذخیره سازی اولین کامپیوتر های شخصی دارای هارد دیسک توسط شرکت سیگیت تامین گردید،

این قرارداد باعث شد تا شرکت سیگیت رشد خوبی را در بازار داشته باشد تا جایی که شرکت سیگیت در سال اول توانست قطعاتی معادل 10 میلیون دلار به مشتریان خود عرضه کند. تا سال 1983 شرکت سیگیت موفق به فروش 200000 قطعه شد و درآمد 110 میلیونی را در محاسبات خود ثبت کرد.

شرکت سیگیت هارد دیسک سوم خود را با نام ST-225 و با ظرفیت 20 مگابایت و همچنین هارد دیسک چهارم خود با نام ST238 با ظرفیت 30 مگابایت تولید نمود و این دو محصول از محبوب ترین محصولات برای شرکت های IBM XT و At و میکرو رایانه ها به شما می رفت.

در سال 1989 شرکت سیگیت قرارداد همکاری با شرکت Imprism Technology به امضا رساند که طبق این قرارداد شرکت Imprimis Technology اجازه استفاده از فناوری های شرکت را به سیگیت می داد و در قبال آن به تجهیزات ساخت شرکت سیگیت دسترسی داشت و در دهه 1990 شرکت سیگیت با توجه به سیاست های کاری و همچنین پیشرفت های خود با افزایش تقاضا برای رایانه های شخصی مواجه شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه